Zeer geslaagde editie Jan van Zeeland-toernooi!

9 juni 2024

360 Voetballers, 45 teams, 17 verenigingen, 117 wedstrijden, 572 doelpunten, 10 wedstrijdvelden en 1 groot voetbalfeest! Het zijn zomaar wat statistieken van het Jan van Zeeland-toernooi 2024.

Op zaterdag 8 juni werd dit toernooi – vernoemd naar opper-vrijwilliger Jan van Zeeland – gehouden op het door hem zo geliefde sportpark Molenbroek. Voetballertjes uit Gemert en de wijde omgeving kwamen in actie in de leeftijdscategorieën Onder 7 t/m Onder 10.

Zij deden dat onder een stralend zonnetje en met een lekker muziekje op de achtergrond, zoals dat hoort bij een leuke seizoensafsluiter.
Verdeeld over acht poules werd fanatiek gestreden om de felbegeerde bekers. Sportiviteit en gezelligheid stonden daarbij natuurlijk voorop. Spelers en coaches zorgden er samen voor dat de wedstrijden volgens de spelregels verliepen.

Na afloop van het toernooi verzamelden de moegestreden talentjes zich in de kantine voor de prijsuitreiking. Deze werd – bij wijze van hoge uitzondering – niet door Jan van Zeeland zelf verricht. Vanwege andere verplichtingen kon Jan zelf niet aanwezig zijn maar zijn taak
werd glansrijk overgenomen door zijn broer, Jos. Uit handen van Jos van Zeeland ontvingen alle deelnemers een welverdiende gouden medaille. De bekers werden een prooi voor de winnaars van iedere poule.

VV Gemert feliciteert de volgende teams met hun behaalde eerste plaats:

• JO7 Groep B – ZSV JO7-2
  • JO7 Groep A – SIOL JO7-1
  • JO8 Groep B – SV Brandevoort JO8-5
  • JO8 Groep A – RKSV Mierlo-Hout JO8-2
  • JO9 Groep B – Gemert JO9-4
  • JO9 Groep A – Gemert JO9-1
  • JO10 Groep B- Gemert JO10-4
  • JO10 Groep A – FC Engelen JO10-1

Speciaal woord van dank aan alle vrijwilligers die hebben bijgedragen aan het succes van dit toernooi. We zien alle deelnemers graag volgend jaar weer terug bij het Jan van Zeelandtoernooi 2025!

Klik hier voor het fotoverslagen:

Foto’s O7 en O8

Foto’s O9 en O10