Vrouwen 1 verliest inhaalwedstrijd met eindsignaal in zicht

18 oktober 2024

Met de gewonnen wedstrijd van afgelopen zondag tegen SHH Vrouwen 1 nog in de benen, moest Gemert Vrouwen 1 afgelopen dinsdag alweer aantreden voor het inhaalwedstrijd tegen Haslou VR1. Op sportpark Molenbroek was het een niet altijd fraaie, maar wel spannende wedstrijd, waar de doelpunten rijkelijk vielen. Het beslissende doelpunt viel echter in de laatste officiële minuut aan de verkeerde kant van het veld, waardoor de 3 punten mee naar Elsloo gingen.

Na de overtuigende overwinning op het vrouwenteam uit Herten, kon het Gemertse voetbalteam weer met een positieve blik kijken naar de stand op de ranglijst in de derde klasse. Met een mooie 7e plek (terugkomend van de twaalfde plek) stonden de neuzen weer dezelfde kant op en kon vol goede moed de strijd aangegaan worden tegen het eerste vrouwenteam uit Elsloo.

Het begin van de wedstrijd was voor de thuisploeg, met een eerste kans al meteen na de aftrap. De gasten deden meteen wat terug door wat slordigheden bij Gemert achterin. Het eerst doelpunt van Haslou viel al na een kwartier, waardoor de zwartwitten in de achtervolging moesten. De gelijkmaker kwam een kwartier later door een mooie individuele actie van Lynn (foto). Toch gingen beide teams met een 1-2 stand de kleedkamer in, na ook een individuele actie van de Elsloose nummer 12.

De Gemertse dames lieten zich niet uit het veld slaan en kwamen al snel in de tweede helft weer op gelijke hoogte. Het ging daarna op en neer en er werden af toe stevige, maar faire duels uitgevochten. Het duurde tot de zeventigste minuut tot er een doelpunt viel en weer was het Haslou die op voorsprong kwam.

Vijf minuten voor tijd kwam het team van coach Jelle Roosjen toch weer terug in de wedstrijd door het tweede doelpunt van Lynn. En het leek erop dat dit ook de, op het oog terechte, uitslag zou gaan worden. Tot in de laatste minuut een wilde trap van een Elsloose speelster zomaar over de Gemertse keepster vloog, waardoor de thuisploeg jammerlijk met lege handen achter bleef na een goede wedstrijd. Verrekkes zuur, zouden we wel kunnen zeggen.

Komende zondag gaan de dames op weg naar Heeswijk-Dinther waar er aangetreden zal worden tegen de combinatieploeg ST Heeswijk/Avesteyn Vrouwen 1. Aanvang 12.00 uur op sportpark De Balledonk.