Vrouwen 1 hervat competitie met nederlaag

25 februari 2024

Het was alweer bijna drie maanden geleden dat de Gemertse dames ‘in de wei’ stonden en misschien was dat ook wel de oorzaak van de nipte nederlaag tegen De Valk. In een wedstrijd waarin nogal wat fouten gemaakt werden door beide partijen ging de Valkenswaardse ploeg met 3 punten naar huis: 3-4.

Op papier was het een wedstrijd die alle kanten op kon gaan. Door de vele afgelastingen in december en net na de winterstop, gaf de stand in de derde klasse een nogal vertekend beeld. De wedstrijd tussen Gemert, dat op de vijfde plek stond, en De Valk, dat op dat moment nog de zevende plek bezette, zou wel eens een mooie en spannende partij kunnen worden, waarbij beide teams stappen konden zetten op de ranglijst.

Mooi was het echter niet, maar wel spannend. Waarbij de thuisploeg niet kon overtuigen en ook niet het beoogde spel kon spelen, bleken de gasten wat doortastender en effectiever in de afwerking.

Het duurde tot halverwege de eerste helft tot de zwartwitten hun eerste echte kans kregen, die helaas niet verzilverd werd. In de counter die daarop volgde was het voor De Valk VR1 wel raak. En kort daarna werd de score al verdubbeld toen de Gemertse keepster een terugspeelbal volledig miste en de aanvalster van De Valk een vrije doorgang bood.

De Gemertse dames bleken weerbaar, want enkele minuten later werd de marge al weer teruggebracht door een mooi doelpunt van Marieke. De kleedkamer werd echter met een 1-3 achterstand opgezocht, omdat de geelzwarten in de extra tijd van de eerste helft toch nog een keer scoorden.

Na de rust was de doelstelling duidelijk: snel de aansluiting vinden. En dat gebeurde ook. In de 50ste minuut was het wederom Marieke die, na een splijtende steekpass van Annelies, genadeloos toesloeg. Helaas was de vreugde van korte duur, want De Valk VR1 sloeg meteen weer terug.

Hoewel Manon 10 minuten voor tijd met een schitterend schot de spanning weer wat terugbracht, bleken de Gemertse dames niet meer bij machte om puntverlies te voorkomen: 3-4.

Helaas geen goede start na de – te lange – winterstop, maar dinsdag 27 februari krijgen de Gemertse dames weer een kans op 3 punten tijdens de inhaalwedstrijd tegen Vorstenbossche Boys VR1. Aanvang 20.00 uur op sportpark De Bergakkers in Vorstenbosch. Tot dan!

Bijschrift foto: jeugdspeelster Faye van Lee had een zeer goede invalbeurt