Vervelende middag voor Gemert in Werkendam

7 september 2024

Gemert is zaterdagmiddag op bezoek bij Kozakken Boys tegen een forse nederlaag aangelopen. Na een redelijk gelijk opgaande eerste helft, werd Gemert in de tweede helft in een tijdsbestek van amper 10 minuten op een kansloze 3-0 nederlaag getrakteerd.

Reinald Boeren, die weer voor dezelfde 11 namen had gekozen als de laatste weken, zag Gemert sterk beginnen. Al in de eerste minuut moest doelman Ramon ten Hove alle zeilen bijzetten om zijn doel na een scherp indraaiende voorzet van Dylan van Diepen schoon te houden.

Dit bleek de opmaat voor een leuke eerste helft waarin beide ploegen niet veel voor elkaar onder deden. Ook de kansen die er kwamen werden eerlijk verdeeld, maar zowel Gemert als Kozakken Boys wisten deze niet te verzilveren.

Aan het eind van de eerste helft tekende zich wel steeds meer een overwicht af voor Kozakken Boys. Over de gehele eerste helft gezien mocht Gemert dan ook niet mopperen dat het bij rust nog steeds 0-0 stond.

De in de eerste helft geblesseerd geraakte Yentl Meyssen kwam na rust niet meer terug en werd vervangen door Gijs Vercoelen.

Of het met het wegvallen van de Belgische sterkhouder te maken had, het warme weer of het gegeven dat het voor Gemert de derde wedstrijd binnen 6 dagen was zal nooit helemaal duidelijk worden. Feit is wel dat de zwartwitten in het tweede gedeelte geen schim waren van de ploeg van voor rust.

Kozakken Boys daarentegen kwam een stuk beter voor de dag in de tweede helft. De roodbroeken zette Gemert meteen vol onder druk, en omdat Gemert er niet meer in slaagde om de bal in de ploeg te houden werd de druk van de thuisclub alsmaar groter.

Het regende kansen voor de thuisclub en het kwam dan ook niet als een verrassing dat het in de 58e minuut raak was toen Oussama Bouyaghlafen een voorzet bij de tweede paal binnen wist te tikken, 1-0. Kozakken Boys liet het aangeslagen Gemert niet op adem komen,  want amper twee minuten later was het alweer prijs toen Raily Ignacio de bal uit de kluts met de punt van zijn schoen binnen prikte, 2-0.

In de 67e minuut schoot Oussama Bouyaghlafen vervolgens het laatste restje hoop bij Gemert en haar meegereisde aanhang aan flarden. De Gemertdefensie legde de aanvaller van Kozakken Boys geen strobreed in de weg en kinderlijk eenvoudig werd de wedstrijd in het slot gegooid, 3-0.

Kozakken Boys geloofde het hierna wel en liet de teugels wat vieren. Mede hierdoor kreeg Gemert in de slotfase nog twee aardige kansen op een eretreffer. In de 76e minuut schoot de ingevallen Max Crommentuijn na een combinatie met Dylan van Diepen op de paal en vijf minuten later strandde Gijs Vercoelen op de doelman.

Kortom een middag om snel te vergeten en de blik te richten op de thuiswedstrijd van aanstaande zondag tegen VVSB.

Gemert: Tielemans, Deben, Van Dijk, Meyssen (45. Vercoelen), Van den Broek, Van Gerven (80. Ben Rouba), Achten, Van Lieshout (69. Crommentuijn), Van Diepen (80. Michels), Kemper (69. Herman) en Craenen.