UNA deelt Gemert nieuwe dreun uit

22 september 2024

Gemert leidde zondagmiddag op bezoek bij UNA bij rust comfortabel met 0-2 en leek op weg naar de derde competitiezege van het seizoen. Na rust boog de ontketende thuisclub de achterstand echter in een tijdsbestek van 18 minuten om en bezorgde Gemert zo alsnog de vierde nederlaag op rij, 3-2

Reinald Boeren had zijn ploeg op een plek gewijzigd ten opzichte van de vorige week. Max Crommentuijn mocht starten en dit ging ten koste van Jay van Lieshout.

UNA en Gemert maakten er een boeiende eerste helft van, waarin UNA de meeste dreiging en het meeste balbezit had, maar waarin ook Gemert met venijnige uitvallen regelmatig voor gevaar zorgde.

Met een van deze uitvallen kwamen de zwartwitten in de 24e minuut zelfs op voorsprong toen Ed Craenen een inzet van Dylan van Diepen van richting veranderde, waardoor de UNA-doelman kansloos was, 0-1. Een minuut later had Dylan van Diepen de marge zelfs als kunnen verdubbelen, maar zijn inzet zeilde net over het Veldhovense doel.

Behoudens een gevaarlijke moment in de 34e minuut, toen de bal in de rebound rakelings langs het doel van Stefan Tielemans scheerde, hield Gemert de voorsprong redelijk eenvoudig vast.

Op slag van rust werd het zelfs nog mooier toen Ralf Kemper op de juiste plek stond om een uitstekende voorzet van Fabrizio Deben binnen te tikken, 0-2.

Die voorsprong bij rust zorgde ervoor dat het de laatste weken stroef draaiende Gemert en haar meegereisde aanhang  met een goed gevoel de rust ingingen.

Het positieve gevoel was na rust echter snel weg. Gemert begon zeer zwak aan de tweede helft en moest toezien hoe een ontketend UNA de achterstand in amper 18 minuten omboog in een 3-2 voorsprong.

Nog in de 45e minuut zorgde Brian Boogers van dichtbij voor de aansluiting, 1-2. Zeven minuten later was het Jesse Wielinga die met een perfect genomen vrije trap de stand weer gelijk trok, 2-2

Gemert oogde aangeslagen en UNA zette nog een tandje bij. De druk op het doel van Stefan Tielemans werd groter en groter en het was wachten op meer treffers van de thuisclub.

In de 56e minuut kon Gemert de bal nog net van de eigen doellijn afhalen maar in de 63e minuut was de derde treffer van UNA een feit. Na een soepel lopende aanval over meerdere stations was het Jelle van Kruijssen die UNA voor de eerste keer in deze wedstrijd op voorsprong zette, 3-1.

Met een viertal wissels probeerde Reinald Boeren het tij nog te keren maar het was tevergeefs. Gemert kwam er behoudens een klein offensiefje in de slotfase niet meer aan te pas en moest gelaten toezien hoe UNA de zege eenvoudig naar zich toe trok

Gemert gaat zich nu opmaken voor het bekertreffen van aanstaande woensdag als de ploeg op eigen veld tegen eersteklasser FC Winterswijk op jacht gaat naar een ticket voor het KNVB Bekertoernooi. Dan zullen de zwartwitten echter wel beter voor de dag moeten komen dan zondag in de tweede helft in Veldhoven.

Gemert: Tielemans, Deben, Van Dijk (81. Michels), Meyssen, Van den Broek, Achten, Van Gerven (70. Herman)  Crommentuijn (70. Van Lieshout), Van Diepen (81. Hellings), Kemper en Craenen