Tweedeklasser ZSV maatje te groot voor Vrouwen 1

17 september 2023

Dat de bekercompetitie anders zou verlopen dan afgelopen seizoen (toen de finale werd behaald) was vooral al wel duidelijk. Het Gemertse vrouwen vaandelteam werd namelijk als kersverse derdeklasser gekoppeld aan twee tweedeklassers. Vorige week werd nog verloren van SSS’18 uit Overloon, maar mogelijk konden de zwartwitten nog stunten tegen het eerste vrouwenteam uit Zeilberg. Bij een 1-0 voorsprong bij rust voor de thuisploeg leek dit inderdaad een serieuze optie, maar uiteindelijk waren de zwartgelen toch een maatje te groot: 2-5.

Zoals verwacht nam het team uit Zeilberg het initiatief in de wedstrijd. Dit resulteerde in wat kleine kansjes voor de vrouwen van ZSV VR1, maar de zwartwitte verdediging liet zich niet van de wijs brengen. Zeker sluitpost Kaatje hield in de beginfase de Gemertse dames in de wedstrijd.

Maar in elke wedstrijd, hoe sterk de tegenstander ook is, krijg je altijd zelf kansen. Ook in deze wedstrijd was dat het geval. Na een dikke 20 minuten spelen werd een counter aan Gemertse zijde beloond. Een dieptepass werd, zij het met wat geluk, door Lynn doeltreffend afgerond, waardoor de thuisploeg brutaal op voorsprong kwam. Deze stand werd onder andere door goed verdedigingswerk en druk vanuit het middenveld vastgehouden tot aan het rustsignaal.

Na de rust kreeg het publiek een andere wedstrijd te zien. De gasten lieten zien dat ze toch echt wel een klasse hoger spelen en, ondanks het hevige verzet, konden de zwartwitten niet voorkomen dat ZSV Vrouwen 1 snel uitliep naar een 1-4 voorsprong. Gemert deed nog wel iets terug middels een doelpunt van Lynn, maar uiteindelijk werd de marge toch nog op 3 doelpunten gebracht en gingen de Zeilbergse dames met een 2-5 overwinning naar huis.

Het bekeravontuur is nu voor de dames van hoofdcoach Jelle Roosjen voorbij, maar met de getoonde inzet in de afgelopen twee wedstrijden biedt dit zeker veel perspectief voor de competitie, die voor de Gemertse dames op 1 oktober zal starten.

Dan treden zij in Valkenswaard op sportpark Het Valkennest aan tegen De Valk Vrouwen 1. Aanvang van de wedstrijd is al om 10.00 uur. Dus iedereen vroeg opstaan om de dames aan te moedigen.