O23 legt het af tegen Westlandia

8 oktober 2023
Gemert O23 is er niet in geslaagd om een buit mee te nemen op bezoek bij Westlandia. Het werd liefst 4-0 in Naaldwijk.
In de beginfase pakte de thuisploeg direct het initiatief en werd Gemert afgetroefd, resulterend in twee goede kansen voor Westlandia. De zwartwitten zette daar één grote kans tegenover. De inzet van Hazem Ben Rouba ging naast.
Na 15 minuten viel de terechte 1-0. Een fout in de Gemertse verdediging zorgde voor een vrije doortocht op de linkerflank en het openingsdoelpunt. Gemert bleef het daarna lastig houden en kon maar mondjesmaat gevaarlijk worden.
Na rust ging de ploeg van Mats Raijmakers vol op jacht naar de gelijkmaker en mogelijk meer. Er kwamen ook kansen voort uit het offensief, maar die bleven zonder succes.
In minuut 55 kreeg de ploeg het deksel op de neus. Een afgeslagen corner van Westlandia werd van buiten het strafschopgebied ingeschoten, van richting veranderd en viel zo binnen (2-0). De drive en het goede gevoel van de eerste 10 minuten na de hervatting verdwenen zo als sneeuw voor de zon en rond het uur besliste Westlandia de wedstrijd met de 3-0.
In de slotfase kreeg Gemert toch nog een aantal grote, maar net voor tijd was het slotakkoord voor Westlandia: 4-0.
Ondanks zeven grote kansen die Gemert bij elkaar balde, was het een off-day van het team. Komende zaterdag staat de (enige) Brabantse derby tegen UNA op het programma, aanvang op sportpark Molenbroek is dan 16.30 uur.