Kleine nederlaag Gemert tegen Nuenen

22 juli 2023

Gemert 1 is de oefencampagne richting het nieuwe seizoen begonnen met een kleine nederlaag tegen rksv Nuenen. De wedstrijd op sportpark Molenbroek eindigde zaterdagmiddag in 1-2.

Zowel Gemert als Nuenen was natuurlijk nog niet compleet. In deze prille fase van de voorbereiding zijn er nog veel spelers op vakantie. Anderen zijn pas net terug.

Bij Gemert vielen zaterdag twee externe versterkingen te aanschouwen: Noël van Gerven, overgekomen van UNA, en na rust ook Brent Achten, afkomstig van Volharding. Dylan van Diepen is bij de supporters natuurlijk geen nieuw gezicht, maar ze zijn wel blij dat hij er weer bij is: dinsdag zette hij zijn krabbel onder een tweejarige verbintenis, tegen rksv Nuenen stond hij meteen op het veld. Ook Abdulrahman Alsbaei stond in de basis, als rechtsbuiten. Inmiddels is bekend dat zijn proefperiode bij de zwartwitten geen vervolg krijgt.

Aan zo’n eerste oefenwedstrijd zijn nog volstrekt geen conclusies te verbinden. Zeker is dat Gemert een fletse eerste helft op de mat legde. Nuenen was de bovenliggende partij en stond halverwege ook op een 0-1 voorsprong.

Na rust kwam Gemert beter voor de dag. Tegen de verhouding in kwamen de Nuenenaren met een rake counter op 0-2. Gemert deed iets terug via Eon Herman, die een steekbal van Noël van Gerven op waarde schatte en afwerkte; 1-2.

De eerstkomende oefenwedstrijd dient zich alweer snel aan. Komende donderdag (19 uur) is Jong Almere City te gast op sportpark Molenbroek. Ook dan is de entree gratis.

Startopstelling Gemert: Okonkwo; Michels, Brugmans, Jacobs, Van den Broek; Van Gerven, Abdi, Ben Rouba; Alsbaei, Kemper, Van Diepen.

Na rust vielen in: Van de Tillaart, Achten, Barten, Herman, De Winter, Meyssen, Migchels, Van Zutphen.

Foto’s van het duel, gemaakt door onze clubfotograaf Frans Brzoskowski, vind je in het album op deze site.