Heeswijk/Avesteyn maatje te groot voor Gemert

20 oktober 2024

Gemert Vrouwen 1 speelde zondag haar 3e wedstrijd in 7 dagen. Na de overwinning op SHH VR1 uit Herten en de onfortuinlijke nederlaag tegen Haslou VR1, moest er ditmaal aangetreden worden tegen de koploper in de derde klasse. Het combinatieteam uit Heeswijk-Dinther, net gedegradeerd uit de tweede klasse, bleek toch een niveautje te hoog voor de Gemertse dames. De uitslag, 3-0 voor de thuisploeg, was ietwat geflatteerd, maar de overwinning voor de thuisploeg was wel terecht.

Het was met drie duels in korte tijd een vermoeiende week voor de Gemertse dames, maar dat was aan de wedstrijd niet af te zien. De zwartwitten lieten zien dat ze voor de duvel niet bang waren, en zeker niet voor koploper ST Heeswijk/Avesteyn Vrouwen 1. Ook al bleek snel dat de thuisploeg meer kwaliteit in huis had en dus ook volop de aanval zocht, de gasten uit Gemert profiteerden regelmatig van de ruimte die daardoor ontstond en creëerden vanuit de counter ook hun kansen.

In de eerste helft was het dan ook hard werken voor het Gemertse team, maar ze hielden goed stand, waardoor met een brilstand op het scorebord de kleedkamer opgezocht werd.

Het was nu zaak om de spaarzame kansjes die er zouden ontstaan, wel te gaan benutten. De blauwwitte ploeg uit Heeswijk wilde daar echter niet aan meewerken en zij kwamen na een uur spelen op voorsprong. Nadat het tweede doelpunt na een half uur in de tweede helft viel voor Heeswijk/Avesteyn, was de wedstrijd wel gespeeld. Maar bleef Gemert aandringen voor het eigenlijk wel verdiende doelpunt. In de blessuretijd viel helaas toch nog een doelpunt aan de andere kant, waardoor de eindstand van 3-0 op het scorebord kwam te staan. Hard gewerkt, kansen gehad, maar helaas geen punten.

Het Gemertse vrouwenvaandelteam heeft nu een paar weken rust. Op 10 november wordt er weer gespeeld in de competitie en wel om 12.00 uur op sportpark Budel tegen SV Budel Vrouwen 1. Zien we je dan?