Hardwerkend O23 zonder buit tegen HBS

26 november 2023
Gemert O23 heeft aan het duel met HBS zaterdag geen punten overgehouden. Het werd op sportpark Molenbroek 0-1.
De zwartwitten begonnen ijzersterk. Binnen enkele minuten was de eerste grote kans al een feit. Luuk Graat kon de bal helaas niet binnen werken.

De wedstrijd kenmerkte zich in de eerste helft vooral door twee teams die hoog druk gaven en beide niet voor niets hoog op de ranglijst staan. De hoge intensiteit zorgde ook voor veel persoonlijke duels en enkele gele kaarten.

Gemert had wel controle, maar kon niet voorkomen dat ook HBS af en toe gevaarlijk werd, met name bij standaardsituaties. Zo kwam Gemert goed weg nadat een vrije trap plotseling voor de voeten viel van een van de Haagse aanvallers, die uiteindelijk teveel tijd nodig had.
Aan de andere kant waren ook de zwartwitten enkele keren dichtbij: een afgekeurde goal van Mike van Zutphen wegens buitenspel, een 1-op-1 van Mitchell Rutjens en een schotkans van Max Crommentuijn.
Na rust startte Gemert wederom sterk. HBS werd teruggedrongen op eigen helft, maar tot echt grote kansen kwam de thuisploeg niet.
In minuut 60 sloeg de wedstrijd om, Davlin de Winter kreeg zijn (terechte) tweede gele kaart. Hierdoor moest Gemert met 10 verder. HBS drong aan. Gemert kon lang standhouden en werd zelfs in enkele counters nog gevaarlijk, maar uiteindelijk tekende HBS tien minuten voor het eindsignaal voor de 0-1 met een lage schuiver in de hoek.
In de resterende minuten probeerde Gemert terug te komen en was de ploeg van Mats Raijmakers nog een paar keer dichtbij: een via schot van Sidi Kourouma en een voorzet die voor het doel door rolde en op de lijn werd weggewerkt. Het mocht niet baten. Gemert verdiende een groot compliment voor de getoonde inzet en had een puntje verdiend, maar de punten gingen mee naar Den Haag.
Voor O23 volgen tot de winterstop nog twee wedstrijden: volgende week uit tegen koploper Barendrecht O23.