Gemert zondag thuis tegen VVSB

12 september 2024

Gemert 1 heeft de pijnlijke nederlaag tegen Kozakken Boys snel achter zich gelaten. De focus ging meteen na afloop op de thuiswedstrijd van aankomende zondag. Dan treden de zwartwitten aan tegen VVSB.

VVSB staat voor Voetbal Vereniging Sint Bavo en is afkomstig uit Noordwijkerhout, in de gemeente Noordwijk. Sint Bavo verwijst naar de voormalige psychiatrische inrichting Sint Bavo waar een aantal personeelsleden in 1931 het initiatief nam om een voetbalvereniging op te richten.

VVSB staat sinds november 2021 onder leiding van Wilfred van Leeuwen, die voordat hij VVSB onder zijn hoede nam onder meer trainer was van FC Eindhoven en Rijnsburgse Boys.

Een van de blikvangers in de selectie is ex-prof van onder meer Volendam, Telstar en Roda JC Gyliano van Velzen, die de Noordwijkerhouters afgelopen zomer is komen versterken.

VVSB won tot nu toe uit bij ‘s-Gravenzande (1-3) en thuis van Quick (2-1). Maar verloor op eigen veld van Blauw-Geel (3-5) en uit bij FC Lisse (3-0). Tussen al het competitiegeweld door schakelde VVSB Kozakken Boys uit in de eerste voorronde van de KNVB Beker.

De prestaties van de mannen uit de bollenstreek houden dus gelijke tred met die van onze zwartwitten. Gemert sloot de duels met SteDoCo en ASWH winnend af, maar moest tegen TOGB en Kozakken Boys de punten aan de tegenstander laten. Net als VVSB plaatste ook Gemert zich voor de tweede en laatste voorronde van de KNVB Beker

Gemert en VVSB komen elkaar voor het eerst sinds het voorjaar van 2023 (toen 3-1  voor Gemert) weer tegen. De ploeg van Reinald Boeren wil na de pas op de plaats van twee competitienederlagen op rij weer punten pakken. Daarbij is de steun van het thuispubliek onontbeerlijk. Dus kom zondag naar sportpark Molenbroek, waar zoals gebruikelijk om 14.00 uur wordt afgetrapt.

Graag tot dan!