Gemert zaterdag voor eigen publiek tegen Barendrecht

26 oktober 2023

Na een vrij weekend hervat Gemert zaterdagavond de competitie met een thuiswedstrijd tegen BVV Barendrecht. De zwartwitten hopen een einde te kunnen maken aan de serie van drie nederlagen in de maand oktober.

BVV Barendrecht is opgericht in 1926 en is met ruim 2000 leden de grootste amateurvoetbalvereniging uit de regio Rijnmond.

Barendrecht leverde een scala aan spelers af aan het betaald voetbal. Zo hebben onder meer Denzel Dumfries en Anwar El Ghazi een verleden bij de Zuid-Hollanders. Ook ex-Gemert 1-speler Jorzolino Falkenstein kwam één seizoen (2011/2012) uit voor Barendrecht.

Barendrecht werd door velen vooraf getipt als een van de favorieten voor de titel. Deze status maakt de ploeg van Leen van Steensel vooralsnog ook waar. De Barendrechters staan weliswaar vierde, maar hebben evenveel punten als nummer drie Sportlust’46 en slechts een punt minder dan de beide koplopers SteDoCo en UNA.

Het zal voor Gemert dan ook een hele klus worden om de punten in eigen huis te houden. Onze zwartwitten hebben echter bewezen dat ze tegen sterke tegenstanders goed voor de dag kunnen komen. Eerder dit seizoen werd bijvoorbeeld gewonnen van ploegen als TEC en Sportlust. Als de equipe van Reinald Boeren er zaterdagavond in slaagt om dat niveau aan te tikken, dan is tegen Barendrecht een goed resultaat zeker mogelijk.

Zeker is dat onze jongens er alles aan gaan doen om de maand oktober toch nog opgewekt af te sluiten. Hopelijk met de steun van veel toeschouwers. Het duel op Sportpark Molenbroek begint om 18.00 uur

Graag tot dan!