Gemert zaterdag naar Katwijk aan Zee

2 oktober 2024

Gemert 1 reist zaterdag af naar de Zuid-Hollandse badplaats Katwijk aan Zee. Daar neemt de equipe van Reinald Boeren het op tegen de nummer 5 van de ranglijst, FC Rijnvogels.

FC Rijnvogels is afkomstig uit buurtschap De Pan in de gemeente Katwijk. De vereniging is op 29 mei 2004 ontstaan als gevolg van een fusie van een aantal Katwijkse voetbalclubs.

De thuiswedstrijden worden afgewerkt op sportpark De Kooltuin, nabij het voormalige vliegkamp Valkenburg. FC Rijnvogels is qua ledenaantal na Quick Boys, vv Katwijk en Rijnsburgse Boys, alle uitkomend in de tweede divisie, de 4e club van de gemeente.

FC Rijnvogels eindigde vorig seizoen als tiende in de derde divisie A en is haar eerste seizoen in de derde divisie B uitstekend begonnen. De ploeg van trainer Danny Hijzelendoorn staat na de winst tegen Quick (1-2 ) samen met streekgenoot FC Lisse op een gedeelde vierde plaats.

Gemert en FC Rijnvogels hebben elkaar nog niet eerder ontmoet. De zwartwitten lieten vorige week zien dat ze uit het juiste hout gesneden zijn. Na vier competitienederlagen op rij en een pijnlijke bekeruitschakeling rechtte de ploeg tegen Smitshoek de rug. In ieder geval cijfermatig en dat is de basis om ook weer op zoek te gaan naar de goede vorm.

Hopelijk kan ons vaandelteam die overwinning een goed vervolg geven aan de boorden van de Noordzee.

De aftrap op sportpark De Kooltuin in Katwijk begint om 14.30 uur.