Gemert Vrouwen 1 redt het net niet in Eersel

6 oktober 2024

Het was alweer 2 weken geleden dat Vrouwen 1 haar laatste wedstrijd had gespeeld en toen bleek De Valk VR1 een maatje te groot. Dus waren de Gemertse dames erop gebrand om een goed resultaat neer te zetten tegen EFC VR1 uit Eersel. Het liep echter anders af, want op sportpark de Dieprijt in Eersel moesten de zwartwitten de 3 punten daar helaas achterlaten.

Toch leek de wedstrijd prima te verlopen voor de gasten, want direct vanaf het begin werd de Eerselse ploeg op de eigen helft teruggedrongen. Maar kansen leverde het niet op voor het damesteam van hoofdcoach Jelle Roosjen. Hierdoor kreeg EFC meer grip op de wedstrijd en zorgde ook voor het eerste doelpunt. Een vrije schotkans werd door een roodzwarte speelster onberispelijk over keepster Kaatje geschoten, 1-0.

Tegen het eind van de eerste helft kwam de Eerselse thuisploeg zelf nog op 2-0 doordat de scheidrechter een discutabele penalty gaf na een vermeende handsbal van de Gemertse speelster. Vreemd was zelf dat de scheidrechter niet eens de juiste speelster aan kon wijzen.

Na rust, waar nog eens duidelijk de manier van spelen werd doorgelicht, kwamen de zwartwitten al snel terug in de wedstrijd. Na goed doorzetten op de verdediging van EFC VR1 creëerde Fleur voor zichzelf een niet te missen kans, 2-1 en de wedstrijd lag weer helemaal open.

Ondanks het harde werken in de tweede helft, kreeg Vrouwen 1 het niet meer voor elkaar om er minimaal een gelijkspel uit te slepen en moesten ze de punten helaas in Eersel achterlaten.

Komende zondag weer een kans om drie punten te halen. Op sportpark Molenbroek wordt dan aangetreden tegen SHH VR1 uit Herten (L). Een van de tegenstanders die vorig jaar nog om de eerste plek in de derde klasse streed. Aanvang zoals altijd: 12.30 uur. Zien we je langs de lijn om de dames aan te moedigen?