Gemert verliest na valse start

3 augustus 2024

Gemert is na drie oefenduels nog altijd op zoek naar een overwinning. Zaterdagavond werd met 4-2 verloren van UDI’19, dat daarmee de Peka Kroef Trofee mee naar huis mocht nemen.

Gemert kende een dramatische start op het sportpark van rksv Odiliapeel, al sinds jaar en dag de gastheer van de voorbereidingsklassieker tussen de zwartwitten en de tricolores. Binnen twintig minuten stond het 3-0. De organisatie bij Gemert was niet in orde, waardoor het de Udenaren soms wel heel gemakkelijk werd gemaakt.

Daarna kreeg Gemert wat meer grip op de wedstrijd en dat resulteerde ook in een paar goede mogelijkheden. Maar waar UDI’19 effectief was, had Gemert meer moeite om het net te vinden.

In de 40e minuut leidde een afstandsschot zelfs tot de 4-0 en leek een oorwassing in de maak. Zover kwam het niet. Ralf Kemper deed snel iets terug met de 4-1 en nog voor rust bekroonde Ed Craenen een prima solo-actie van Dylan van Diepen op rechts met de 4-2.

In die score kwam uiteindelijk geen verandering meer. Na rust werd er uiteraard flink doorgewisseld en zo maakten meerdere jeugdspelers hun officieuze debuut voor de zwartwitten, zoals Bob Wessels, Niels Derks en Tijmen Vroomans.

De volgende oefenwedstrijd is komende dinsdag, thuis tegen Best Vooruit. Aanvang is dan 20.00 uur.

GEMERT: Okonkwo (46. Tielemans); Van Lieshout (61. Pepijn Vroomans) , Meyssen (87. Tijmen Vroomans), Deben (46. Van Dijk), Van den Broek (61. Ben Rouba), Craenen (85. Derks), Van Gerven (46. Crommentuijn), Achten (75. Wessels), Herman, Kemper, Van Diepen (61. Hellings).