Gemert ruim voorbij sv Venray

10 augustus 2024

In de voorlaatste oefenwedstrijd van Gemert 1 in de voorbereiding op het nieuwe seizoen heeft de ploeg van Reinald Boeren een ruime zege geboekt. Een week voor de competitie-opening werd het tegen Venray zaterdagmiddag 5-2. Nieuweling Ed Craenen onderscheidde zich met drie goals.

Komende zaterdag (17 augustus) spelen de zwartwitten op eigen veld tegen SteDoCo. Meteen één van de titelpretendenten in de derde divisie B, dus de zwartwitte equipe kan de borst nat maken. Daarom was de zege tegen Venray – de eerste driepunter in de voorbereiding – wel lekker.

Gemert kwam al snel op voorsprong op het warme Molenbroek. Na voorbereidend werk van Erwin van den Broek en Dylan van Diepen was Ed Craenen het trefzekere eindstation voor de 1-0. Ruim een half uur later maakte opnieuw Craenen er 2-0 van, waarna sv Venray nog voor rust iets terugdeed: 2-1.

Na rust zorgden de twee meest productieve spelers van vv Gemert voor de 3-1; Ed Craenen zette voor vanaf rechts, Dylan van Diepen was de afmaker. De 3-2 liet niet lang op zich wachten; sv Venray profiteerde van een foute keuze in de laatste linie van Gemert en kreeg vrij baan richting Romeo Okonkwo.

Spannend werd het desondanks niet meer, want in de slotfase liep Gemert verder uit. Dylan van Diepen stelde Ralf Kemper in staat om de 4-2 te maken en het slotakkoord was voor Ed Craenen, die zijn derde van de middag aantekende, op aangeven van Dylan van Diepen.

In de slotminuten maakte jeugdspeler Jesper van Asseldonk zijn officieuze debuut in de hoofdmacht.

Met de 5-2 tankte Gemert het nodige zelfvertrouwen. Komende dinsdag speelt de ploeg uit tegen Achilles Veen (aanvang 20.15 uur) zijn laatste oefenwedstrijd, waarna de competitie vier dagen later losbarst.

GEMERT: Okonkwo; Deben, Meyssen (63. Vroomans), Van Dijk, Van den Broek; Van Gerven (80. Wessels), Van Lieshout (63. Ben Rouba), Achten; Craenen, Kemper (80. Van de Burgt), Van Diepen (85. Van Asseldonk).

Met dank aan Bas Delhij voor het maken van de foto’s