Gemert opent competitie zondag in Utrecht

3 september 2020

Afgelopen weekend werd met de voorrondes van het KNVB Bekertoernooi de bal weer in officieel verband aan het rollen gebracht voor het vaandelteam van vv Gemert. Komende zondag start ook de competitie in de Derde Divisie weer. Voor Gemert staat er een uitduel op het programma in de eerste speelronde. In Utrecht is USV Hercules de gastheer van onze zwartwitten.

USV Hercules, dat zondag aan het 7e opeenvolgende seizoen in de derde divisie begint,  is een van de grootste omnisportverenigingen in de regio Utrecht. De selectie onderging zoals bij veel derde divisieploegen afgelopen zomer de nodige veranderingen. Zo hingen onder andere de routiniers Jeffrey Vlug en Ralph Hovestad hun voetbalschoenen aan de wilgen bij de Utrechters en stapte Tim Pieters over naar de profs van FC Utrecht.

Hercules kende vorige week in de eerste voorronde van het KNVB Beker toernooi een valse start. De  ploeg ging hard onderuit tegen Harkemase Boys (6-0). Toch lijkt er echter ook dit jaar weer een prima selectie te staan op sportpark Voordorp. Zo keerde Steff van Rooijen, die in de zomer de overstap maakte naar IJsselmeervogels, nog voor het begin van de competitie alweer terug op het oude nest.

In tegenstelling van Hercules kende Gemert vorige week wel een prima start van het nieuwe seizoen. In Assen boekten onze zwartwitten een keurige 0-2 zege op derdedivisionist ACV. In oktober gaat Gemert in een rechtstreeks duel met Achilles Veen uitmaken wie doordringt tot het hoofdtoernooi om de KNVB beker.

Dat is echter allemaal voor latere zorg.  Voorlopig is de blik van Reinald Boeren en zijn mannen volledig gericht op de competitie. Gemert en Hercules kwamen elkaar in officieel verband nog maar één keer eerder tegen. In oktober van het vorig jaar ontmoeten de ploegen elkaar op sportpark Molenbroek. Gemert moest in dat duel alle zeilen bijzetten om een voor rust opgelopen 0-1 achterstand in de tweede helft via treffers van Willem den Dekker en Bram Jacobs om te buigen in een 2-1 zege. Tot een tweede ontmoeting kwam het door het vroegtijdig afbreken van de competitie door de coronauitbraak helaas niet meer.

Zondag dus het eerste treffen op Utrechtse bodem voor deze twee ploegen. De verwachtingen zullen hooggespannen zijn. Hercules zal vorig eigen publiek de nare smaak van de bekernederlaag van zich af willen spelen en meteen haar visitekaartje af willen geven. Gemert zal erop gebrand om het mooie resultaat van afgelopen zaterdag een passend vervolg te geven  in Utrecht.

De wedstrijd begint om 14.00 uur. Speciaal bericht voor de supporters van vv Gemert over de kaartverkoop. Online-reserveren is noodzakelijk.

Info over entree bij Hercules-Gemert

Hercules-Gemert live op Radio M Utrecht