Gemert op jacht naar ticket hoofdtoernooi beker

23 september 2024

Het is een alles-of-niets-wedstrijd. De winnaar gaat ervandoor met het felbegeerde ticket voor het hoofdtoernooi van de KNVB-Beker. Op een ongetwijfeld druk sportpark Molenbroek staat Gemert woensdagavond (25 september) om 20.00 uur tegenover FC Winterswijk.

Na de ruime zege op Excelsior’31 uit Rijssen wacht Gemert dus opnieuw een heerlijk bekeravondje. Als de zwartwitten de tweede en laatste kwalificatiewedstrijd winnen, dan zit de ploeg in de koker voor de eerste ronde van het hoofdtoernooi en daaraan doet ook het overgrote deel van de Nederlandse profclubs mee.

Opponent FC Winterswijk is in 2013 ontstaan uit een fusie tussen de voetbalclubs WVC, SKVW en vv Winterswijk. De ploeg van trainer/coach Erik Zandstra schakelde in de eerste voorronde van het bekertoernooi Blauw-Wit’34 uit Leeuwarden uit en komt in de competitie uit in de eerste klasse. In de competitie-ouverture van afgelopen zondag won de ploeg met 2-0 van Stevo, waarmee de ploeg meteen de koppositie heeft ingenomen.

Gemert geldt op voorhand dan ook als favoriet woensdagavond, maar dit betekent niet dat de zwartwitten de wedstrijd lichtzinnig op zullen vatten. Bekerwedstrijden zijn nooit gemakkelijk en een verrassing ligt altijd op de loer.

Gemert is er echter veel aan gelegen om het hoofdtoernooi te bereiken. Bekerwedstrijden maken immers altijd veel los in Gemert en haar trouwe aanhang. De legendarische ontmoetingen tegen onder meer Vitesse, Feyenoord en ADO Den Haag staan bij de zwartwitten nog op het netvlies gebrand.

Het zijn drukke dagen voor de zwartwitten. Want drie dagen na het bekertreffen, zaterdagavond 28 september, komt Smitshoek naar sportpark Molenbroek. Het belang van die wedstrijd is na het verlies tegen UNA ook overduidelijk, maar het vizier staat nu eerst vol op het bekertreffen van woensdagavond.

De entree voor deze wedstrijd bedraagt 5 euro. Kinderen tot 16 jaar en 65-plussers betalen 2,50 euro. Seizoenskaarten zijn gewoon geldig. Let op; leden hebben alleen op vertoon van hun lidmaatschapspas gratis toegang. Vergeet dit pasje dus niet.

De aftrap is om 20.00 uur. Graag tot dan!