Gemert op eigen veld tegen OJC

9 oktober 2024

Het gelijkspel tegen FC Rijnvogels (2-2) had voor Gemert een bittere nasmaak. Het vertoonde spel in Katwijk biedt echter vertrouwen voor het Brabants onderonsje van aanstaande zondag tegen OJC Rosmalen.

Gemert – OJC en OJC – Gemert zijn misschien geen échte derby’s, maar wel confrontaties tussen twee streekgenoten die elkaar goed kennen en door de jaren heen al heel vaak tegengekomen zijn. Een extra tintje zit er altijd wel aan vast.

OJC begon net als Gemert sterk aan het seizoen. De eerste twee duels, tegen UNA (2-0) en Smitshoek (1-2), werden gewonnen. Na het gelijkspel in de derde speelronde tegen FC Rijnvogels (0-0) kwam er bij de voormalige ploeg van Lex van Dijk even de klad in.

Uit de vier daaropvolgende duels werd alleen bij nieuwkomer ‘s-Gravenzande nog een punt gehaald (1-1). Maar afgelopen weekend werd op het eigen sportpark in Rosmalen de ban gebroken. Het Haagse Quick werd met een 4-1 nederlaag terug naar de Hofstad gestuurd.

Ook Gemert kende na een uitstekende start even een mindere periode. De septemberdip lijkt verleden tijd. Twee weken geleden tegen Smitshoek liet het spel nog wel wat te wensen over, maar was het resultaat prima. Uit tegen FC Rijnvogels was het resultaat teleurstellend, maar met het voetbal kon de ploeg vooruit.

De verschil op de ranglijst tussen Gemert en OJC is klein. De ploeg van trainer Willem Leushuis is met 11 punten de nummer 10, Gemert staat met slechts een punt minder twee plaatsten lager.

Daarmee is het belang wel geschetst. Beide ploegen willen zich nadrukkelijker in de grote middenmoot van de derde divisie B nestelen en dan volstaat alleen een overwinning. Het belooft dus een interessante krachtmeting te worden, komende zondag op sportpark Molenbroek. U bent van harte welkom om het zelf te komen aanschouwen. Aftrap om 14 uur.

Graag tot dan!