Gemert ontvangt promovendus AWC

8 september 2023
Gemert neemt het zondagmiddag op eigen veld op tegen AWC. De ploeg uit Wijchen promoveerde vorig seizoen via de nacompetitie naar de derde divisie en is daarin vooralsnog – net als de zwartwitten – ongeslagen.
SV AWC wat staat voor sportvereniging Alverna Wijchen Combinatie is bij ons ook bekend als de voormalige club van Safa Kizir.
AWC eindigde vorig seizoen als achtste in de vierde divisie, maar won ook de eerste periode en promoveerde uiteindelijk via de nacompetitie naar de derde divisie. In die playoffs rekende het af met Baronie, dat later toch nog het vege lijf kon redden in een extra ronde tegen JOS Watergraafsmeer.
De Wijchenaren staan dit seizoen onder leiding van Lodewijk de Kruif, die deze zomer de overstap maakte van UDI’19. De ploeg is met 5 punten uit 3 wedstrijden voortvarend van start gegaan. Een knappe prestatie, zeker gezien de tegenstanders waartegen de punten werden gehaald: Barendrecht (1-0 winst), Blauw-Geel (3-3) en OJC Rosmalen (2-2). Zowel tegen Blauw-Geel als tegen OJC kwam AWC terug vanuit een achterstand. Een team dat lastig te verslaan lijkt dus.
Onze ploeg kent eveneens een prima start. Hoewel afgelopen zaterdag tegen Kloetinge de eerste punten werden ingeleverd (1-1) behield Gemert de eerste plaats op de ranglijst. Leuke bijkomstigheid in dit duel was dat doelman Stefan Tielemans voor het eerste sinds ruim een half jaar weer onder de lat plaats kon nemen.
Het wordt zondag dus een zeer interessante krachtmeting tussen twee ploegen die de goede seizoensstart graag een goed vervolg willen geven. Een wedstrijd die u als trouwe volger van onze ploeg dan ook niet mag missen.
Dus graag tot zondag 14.00 uur!