Gemert O23 pakt drie punten tegen Argon

1 oktober 2023
Gemert O23 heeft zaterdag drie punten gepakt in de thuiswedstrijd tegen Argon. Het werd op sportpark Molenbroek 1-0.
De zwartwitten pakten voor eigen publiek meteen het initiatief tegen de Mijdrechters. Argon werd teruggedrongen op eigen helft. Na eerst een schot op de lat van Mahad Abdi kreeg Gemert via de sterk spelende Sidi Kourouma wederom een prachtige kans. Helaas belandde de bal na een prachtige actie op de lat.
De aanhoudende druk zorgde voor nog een grote kans voor rust. Een bekeken bal van Finn Bouw kwam terecht bij Mahad Abdi, maar zijn poging werd goed gepakt door de keeper van Argon.In de tweede helft bleven de Gemertse beloften druk houden op de verdediging van Argon. Maar de bal leek er maar niet in te willen. Tot twee keer toe werd de lat getroffen en enkele keren stond de Argon-goalie op de juiste plaats.
De Gemertse openingsgoal hing telkens in de lucht en uiteindelijk viel die ook, al was het enigszins gelukkig. Een corner werd buiten de 16 ingeschoten door Max Crommentuijn. Zijn schot werd nog geblokt, maar kwam terecht op het hoofd van Ramadan Ismail Ahmed, die uiteindelijk de verdiende 1-0 op het bord zette. Een directe rode kaart van Argon zorgde nog voor enige discussie, maar de drie punten bleven in Gemert, al had de score qua veldverhoudingen nog wat hoger mogen uitvallen.

Komend weekend wacht voor Gemert de verre uitwedstrijd naar Westlandia O23, nummer 4 op de ranglijst.