Gemert moet opnieuw nederlaag slikken

15 september 2024

Gemert 1 heeft zondagmiddag opnieuw een nederlaag moeten slikken. VVSB ging er met de drie punten vandoor. Op sportpark Molenbroek stond na negentig minuten een 0-1 stand op het bord.

Gemert-VVSB was lange tijd een typische 0-0 wedstrijd. Kansen waren schaars, spektakel ook. Maar uiteindelijk gebeurde hetzelfde als tegen TOGB; een corner in de tweede helft werd de zwartwitten fataal. Gemert staat nu op een dertiende plaats in de derde divisie B.

Gemert startte met dezelfde basiself als in de voorbije weken. De eerste helft was weinig verheffend. Gemert slaagde er niet in om de defensie van VVSB echt te testen. Uitgespeelde kansen konden de zwartwitten niet afdwingen. VVSB iets meer, met onder meer een kopbal van Jesse van Nieuwkerk en een schot over kort voor rust, maar de 0-0 was een logische tussenstand.

Na de hervatting werd het allemaal niet veel beter. Gemert miste offensief de scherpte om VVSB serieus in verlegenheid te brengen. En ook VVSB werd maar mondjesmaat dreigend. De spanning vergoedde veel.

In de 78e minuut leek VVSB de ban te breken. Van dichtbij kegelde Van Nieuwkerk de bal snoeihard op de lat. Sportpark Molenbroek kon slechts opgelucht ademhalen.

Aan de andere kant maakte Max Crommentuijn aanspraak op het openingsdoelpunt. Zijn schot werd gekeerd. Het was achteraf een van de weinige momenten dat de Gemertse aanhang opveerde.

Het duel leek dus af te stevenen op een 0-0, en dat was gezien de verhoudingen wel een terechte uitslag geweest, maar Gemert kreeg in de slotfase toch nog het deksel op de neus. Een corner werd binnengekopt door de boomlange Max Ossendrijver.

Dat was het sein voor Gemert om er eindelijk wat opportunisme in te gooien. Het leverde pardoes nog een paar mogelijkheden op. Een schotpoging van Noel van Gerven, een kopbal van Brent Achten en een inzet van Eon Herman; ze mochten niet meer baten en zo incasseerden de zwartwitten de derde competitienederlaag op rij.

De ploeg gaat de rug nu rechten met het oog op de derby tegen UNA komende zondag, de start van een boeiende week met ook de midweekse bekerwedstrijd op 25 september tegen FC Winterswijk.

GEMERT: Tielemans; Deben, Meyssen, Van Dijk, Van den Broek; Van Gerven, Achten, Van Lieshout (46. Crommentuijn); Craenen, Kemper (75. Michels), Van Diepen (46. Herman)

Meer wedstrijdfoto’s van fotograaf Peter van Hout in het album op deze site.