Gemert moet meerdere erkennen in SteDoCo

7 oktober 2023

Gemert heeft het puntentotaal zaterdagavond niet kunnen opschroeven. De ploeg speelde een heel moeizame pot tegen SteDoCo, dat terecht met 1-3 won.

Na afloop was de berusting onder de Gemertse supporters groot. SteDoCo was zaterdagavond simpelweg een maatje te groot en de drie punten waren meer dan verdiend. Qua treffers bleef de teller van de gasten op drie steken, maar dat hadden er ook meer kunnen zijn.

Gemert, dat begon met Mike van Zutphen als extra pion op het middenveld, keek al snel tegen een achterstand aan. De eerste dreiging was nog wel van de zwartwitten, via Eon Herman en Matt Bolhuis, maar daarna sloegen de gasten meteen toe. Stefan Tielemans redde in eerste instantie, maar de rebound was voor Rodny Lopes Cabral, die sportpark Molenbroek stil kreeg.

Daarna gebeurde er een fase niet veel voor beide doelen. Wel zag je dat SteDoCo een goed voetballende ploeg is, waarvan de spelers elkaar gemakkelijk vonden. Bij Gemert moest Matt Bolhuis zich al na een kwartier laten vervangen met een blessure. Dylan van Diepen loste hem af.

Gemert kon lange tijd geen vuist maken en haalde opgelucht adem toen Stefan Tielemans een kopbal nog net tegen de lat kon duwen. Maar richting de rust kreeg de ploeg voorzichtig wel wat meer spelaandeel. Dat resulteerde in een poging van Dylan van Diepen (voorlangs) en – in de dying seconds van de eerste helft – de gelijkmaker. Eon Herman zette de aanval op, zocht de een-twee met Ralf Kemper en maakte het vervolgens fraai af met een afstandsschot.

Weinigen zagen de 1-1 aankomen, maar het gaf de moraal wel een enorme boost, zo net voor rust.

Maar wat zich voor rust al aftekende, kwam na de hervatting nog eens extra aan de oppervlakte: SteDoCo was beter dan Gemert. De ploeg uit Hoornaar (dorpje boven Gorinchem) wordt door de kenners gerekend tot de titelkandidaten in de derde divisie B en bevestigde die status op sportpark Molenbroek. Stefan Tielemans redde nog op een poging van Joran Schroder, maar moest capituleren toen Sjaak Kuyper op het uur de trekker overhaalde en van dichtbij de 1-2 binnenschoot.

Gemert moest toen doorschakelen, maar slaagde er nauwelijks in om gevaar te stichten, terwijl SteDoCo zijn naam (Sterk Door Combinatie) eer aandeed. In de 75e minuut maakte de ploeg er via opnieuw Kuyper 1-3 van en legde het duel daarmee in zijn plooi.

Gemert probeerde het nog wel, maar bleef onmachtig, terwijl SteDoCo nog een serie uitgelezen kansen bij elkaar balde. De ploeg was mild door het bij 1-3 te laten, want Stefan Tielemans werd nog tot twee a drie reddingen gedwongen.

De zwartwitten gaan zich nu opmaken voor de uitwedstrijd tegen sv Meerssen, zondag in Zuid-Limburg.

GEMERT: Tielemans; Deben, Meyssen, Jacobs, Van den Broek, Van Gerven, Van Zutphen (71. Michels), Bolhuis (15. Van Diepen), Achten; Kemper (71. Kizir) en Herman.

Meer wedstrijdfoto’s van onze clubfotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.