Gemert klopt UDI’19 na strafschoppen

29 juli 2023

Gemert heeft zaterdagmiddag ten koste van UDI’19 beslag gelegd op de Peka Kroef Trofee. Het jaarlijkse treffen tussen deze twee ploegen in Odiliapeel eindigde in 1-1, waarna de zwartwitten vanaf 11 meter de zege voor zich opeisten.

De kansen waren schaars in de eerste helft, op het ondanks het mindere weer gezellige sportpark De Smelen. Het eerste serieuze gevaar kwam na 40 minuten van Gemert-aanvaller Eon Herman en uit de daarop volgende aanval kopte Ralf Kemper na een voorzet van Yentl Meyssen Gemert knap op voorsprong, 0-1.

Na rust had Gemert zonder echt gevaarlijk te worden enige tijd een licht veldoverwicht, maar gaandeweg de tweede helft ging UDI nadrukkelijker op jacht naar de gelijkmaker.

De niet onverdiende gelijkmaker kwam er uiteindelijk in de 85e minuut, zodat strafschoppen de winnaar aan moesten wijzen van deze editie.

In de strafschoppenserie greep Romeo Okonkwo, die afgelopen donderdag tegen Jong Almere nog een ongelukkige wedstrijd had gespeeld, een hoofdrol door twee Udense strafschoppen te keren

Gemert zelf bleef foutloos vanaf 11 meter, zodat de Peka Kroef trofee dit jaar in Gemertse handen kwam.

GEMERT: Okonkwo, Migchels, Jacobs, Meyssen, Hanenberg; Brugmans, Van Gerven, Herman, Van Diepen, Kemper en Michels.

Invallers: De Winter, Barten, Graat, Doumbouya, Bouw.

Meer foto’s van de wedstrijd in het album op deze site, met dank aan fotograaf Frans Brzoskowski