Gemert kan het tij niet keren bij VVSB

23 oktober 2022

Gemert is er niet in geslaagd om het tij te keren. Tegen VVSB ging de ploeg met 5-2 onderuit. Geflatteerd, maar daarom niet minder zuur, gezien de inktzwarte reeks waarin de ploeg gevangen zit. Het was de zesde nederlaag op rij voor de zwartwitten.

Gemert moest het in Noordwijkerhout stellen zonder Joey Verhoeven. De centrale verdediger heeft zich gemeld in de toch al drukke ziekenboeg en is waarschijnlijk voor lange tijd uitgeschakeld. Bram Zwanen moest tegen VVSB geschorst toekijken. T-Shawn Illidge nam de nummer 10-positie in.

Gemert begon heel aardig op de vernieuwde accommodatie van Voetbalvereniging St. Bavo. Een schot van Kees Brugmans en een poging van Ralf Kemper waren veelbelovend. Daarna was ook VVSB een paar keer gevaarlijk, bij kopballen van Onyeike en Van Nieuwkerk.

De ploegen gaven elkaar qua veldspel weinig toe, maar de thuisploeg ging wel met een voorsprong de rust in. In de 35e  minuut schoot Leroy George de bal binnen na een aanval over de linkerkant, 1-0.

Bij rust zat er nog vanalles in het vat, maar op een voor Gemert heel vervelend moment – kort na de hervatting – viel de 2-0 achter Stefan Tielemans. Ian van Otterlo pikte de bal rond de zestien op en verdubbelde de marge.

Daarmee werd de opgave voor Gemert natuurlijk heel zwaar, zeker omdat de ploeg de laatste weken zo moeilijk tot scoren komt. Toch kwam de hoop al snel terug in de Gemertse harten. T-Shawn Illidge zorgde  voor de aansluitingstreffer, 2-1.

Zou het dan nog kunnen? Gemert ging op zoek naar de gelijkmaker, was soms ook dreigend, maar kreeg het deksel op de neus in de 66e minuut. Tim de Rijk kopte raak uit een corner, 3-1. Tien minuten later besliste Fecunda de wedstrijd door VVSB’s vierde binnen te schuiven, 4-1. De tegengoals vielen – niet voor het eerst dit seizoen – te gemakkelijk bij Gemert.

Reinald Boeren bracht nieuw aanvallend bloed met de jongelingen Job Michels en Wout Barten. Laatstgenoemde deed iets terug door van dichtbij de 4-2 aan te tekenen. Dat gebeurde in een fase waarin het aan beide zijden open huis was. Gemert rook nog aan de 4-3 bij een uithaal van Gregory Lammers, maar de bal miste het doel op een haar.

Het slotakkoord was uiteindelijk voor de ploeg uit Noordwijkerhout, via een goal van Bekooij.

Op een 5-2 valt na afloop natuurlijk weinig af te dingen. Maar ondanks die duidelijke cijfers had het Gemertse kamp na afloop het gevoel dat de zwartwitten deze wedstrijd niet hadden hoeven te verliezen. Misschien geeft dat een beetje houvast richting de derby tegen Blauw Geel, komende zondag op sportpark Molenbroek.

GEMERT: Tielemans; Brugmans, Meyssen (79. Oerlemans), Jacobs, Ben Rouba; Van Zutphen (75. Michels), Illidge, Lammers, Falkenstein (75. Barten), Kemper, Waalkens.