Gemert boekt knappe zege in Tiel

20 augustus 2023

Gemert is de nieuwe competitie uitstekend begonnen. De ploeg zorgde in het openingsweekend voor een stunt door TEC, toch een van de titelfavorieten in de derde divisie, op eigen veld met 0-2 te verslaan. Brent Achten voor rust en Kees Brugmans in de blessuretijd tekenden voor de goals voor de zwartwitten.

Gemert opende in de 17e minuut, nadat beide ploegen in de beginfase al voor wat dreiging hadden gezorgd, de score.  Fabrizio Deben bracht de bal voor en Brent Achten, die een prima start kent bij Gemert, was er als de kippen bij om de bal achter TEC-doelman Nino Walbeek te koppen, 0-1

Een heerlijke start voor de zwartwitten, die hun zaakjes prima op orde hadden en de thuisclub maar sporadisch gevaarlijk zagen worden. In de 29e minuut werd een voorzet van TEC ruim overgekopt en in de 38e minuut mazzelde Gemert dat Erwin van den Broek de bal nog van de lijn kon halen maar veel meer kon de thuisclub niet brengen voor rust.

Na rust leunde Gemert meer achterover en gokte het wat meer op de counter. Maar ook nu kon de thuisclub niet voor veel gevaar zorgen en hield Gemert redelijk eenvoudig stand.

Na een spannende slotfase was het Kees Brugmans die net als vorige week in Utrecht de zege voor Gemert veiligstelde. In de 91e minuut kopte Brugmans raak uit een corner van Job Michels en lag de wedstrijd in zijn plooi, 0-2

Een heerlijke start dus voor Gemert dat zich nu met een goed gevoel en de eerste drie punten op zak op kan gaan  maken voor de eerste thuiswedstrijd van het seizoen, volgende week tegen TOGB.