Gemert 1 voor eigen publiek tegen TOGB

28 augustus 2024

Met zes punten uit de eerste twee wedstrijden is Gemert uitstekend aan het nieuwe seizoen begonnen. Zondag hopen de zwartwitten de goede lijn door de trekken in de eerste zondagmiddagwedstrijd van het seizoen, tegen het eveneens sterk gestarte TOGB.

Het is voor de zwartwitten het begin van een enerverende week, want woensdag 4 september speelt de ploeg op eigen veld tegen Excelsior’31 uit Rijssen in de eerste voorronde van de KNVB-beker.

Twee duels om naar uit te kijken dus. TOGB, de opponent van zondag, bestaat ruim 96 jaar en staat voor Tot Ons Genoegen Berkel. De vereniging uit Berkel en Rodenrijs telt vier takken van sport, te weten voetbal, handbal, tennis en biljart.

De selectie van TOGB herbergt sinds kort twee internationals. Railey Martijn en Elmer Jefta de Vries zijn opgeroepen voor de nationale ploegen van Bonaire en Sint Maarten voor de eerste duels in het nieuwe Nations League-seizoen. De wedstrijden worden gespeeld op 6 en 9 september.

De ploeg van trainer Jonathan Jonk is sterk aan haar derde seizoen in de derde divisie begonnen. In de eerste speelronde snoepten de Zuid-Hollanders de degradant uit de tweede divisie FC Lisse op eigen veld een punt af (1-1) en afgelopen weekend werd in eigen huis provinciegenoot Quick met duidelijke cijfers verslagen (3-0).

Het wordt zondag dus een clash tussen twee ploegen die goed uit de startblokken zijn geschoten, oftewel (voor wat het waard is natuurlijk na twee wedstrijden) een wedstrijd tussen de nummers drie en vier van de ranglijst

De wedstrijd is voor Gemert bovendien de gelegenheid om de onderlinge balans weer wat meer in evenwicht brengen; van de vier duels met TOGB wisten de zwartwitten er slechts één te winnen. De andere drie werden een prooi voor Berkelnaren.

De wedstrijd begint zondag op het gebruikelijke tijdstip van 14.00 uur. Na de wedstrijd is het extra gezellig op ons sportpark, waar de seizoensopening wordt gehouden. Met medewerking van DJ Tim en zanger Rik Nijman.

Graag tot dan!