Fleur Nielen, de international van vv Gemert

17 september 2024

Sinds afgelopen voorjaar hebben we een heuse international in ons midden: Fleur Nielen, spelend in JO15-1. Omdat we als club natuurlijk trots op haar zijn, vandaag een klein inkijkje in haar voetballeven.

Fleur heeft haar hele jeugd bij Gemert gespeeld, de laatste jaren in O12-1, O13-1, O14-1 en nu dus in O15-1. Omdat ze ook bij PSV traint en al enkele jaren bij de KNVB, gaat ze in Eindhoven naar school en wel naar St. Joris, een topsportschool waar ze op 3 vwo de lessen volgt. De combinatie sport/leren gaat haar prima af, ondanks dat ze, door de verhuizing van het gezin naar Overloon, vier uur per dag moet reizen. Gelukkig heeft ze niet veel huiswerk, ze heeft studie-uren op school waar het grootste deel al gemaakt kan worden.

Haar globale weekindeling in weken zonder bijzondere wedstrijden of evenementen:

• Maandag: school tot 15 uur, in de avond training bij Gemert
  • Dinsdag: training in de ochtend en avond bij PSV, tussenin naar school waar er ook gegeten wordt
  • Woensdag: ochtend geen school, 10 uur training bij KNVB, 15 uur wedstrijd
  • Donderdag: ochtendtraining op school en training bij PSV
  • Vrijdag: niets
  • Zaterdag: wedstrijd Gemert
  • Zondag: in totaal 10 wedstrijden voor PSV tegen andere betaald voetbalclubs.

Deze weken worden ondere andere onderbroken door meerdaagse trainingen bij de KNVB, uiteraard naast de ‘gewone’ trainingen. Er kan sprake zijn van vierdaagse trainingskampen met twee interlands (tweede en vierde dag), en tweedaagse trainingskampen met één interland. Deze bijeenkomsten vinden plaats in Barneveld, Delden, soms in Horst of Breda.

Na een hele reeks trainingen en selectiewedstrijden is Fleur dus doorgedrongen tot de nationale selectie MO15 en heeft ze reeds interlands gespeeld tegen België, Engeland en de V.S.

Alle KNVB-bijeenkomsten zijn heel vermoeiend door de combinatie van trainingen en wedstrijden, maar er is altijd medische begeleiding aanwezig.

Er zijn pijntjes maar Fleur heeft gelukkig weinig gemist. Het Wilhelmus wordt als groep geoefend. Het is natuurlijk zeer spannend rondom de interlands maar volgens pa gaat Fleur daar relaxed mee om.

Elk jaar opnieuw moet je je bewijzen, er zijn selectietrainingen en wedstrijden waarbij de totale groep van 40 wordt teruggebracht tot 20 waarmee de interlands gespeeld gaan worden.

Natuurlijk brengt de avontuurlijk, oranjegekleurde reis van Fleur consequenties met zich mee voor het gezin. Vader Charles brengt Fleur naar bijvoorbeeld Delden (half tien aanwezig) en moet haar daar ook weer ophalen. Bij een meerdaagse rijden ze meerdere keren op en neer met hele familie om ook de interlands niet te missen. Fleur heeft een zus die aan paardensport doet, moeder houdt zich vaak daarmee bezig.

Toekomstdoel voor Fleur: eruit halen wat er in zit, het hoogst haalbare!