Beloftes Almere te sterk voor Gemert

27 juli 2023

Gemert heeft donderdagavond de oefenwedstrijd tegen Jong Almere City met ruime cijfers verloren. Het werd 2-5.

Het verschil werd vooral in de beginfase gemaakt. Gemert liet zich overrompelen en stond na 12 minuten op een 0-3 achterstand. De behendige beloftes van Almere waren er duidelijk meer klaar voor dan de zwartwitten, met doelpunten in de 3e, 8e en 12e minuut.

Ai, dat leek een vrij dramatische avond te worden tegen de tweededivisionist, maar Gemert herstelde zich nadien en kwam langzaam wat beter in de wedstrijd, resulterend in de 1-3 van Brent Achten, die een voorzet knap binnenkopte.

Maar Jong Almere City bleef de beter voetballende en fittere ploeg en legde de kwetsbaarheid van Gemert in de slotfase van de eerste helft nog twee keer bloot, resulterend in een 1-5 ruststand.

Na rust had Gemert de zaken beter voor elkaar. De organisatie stond beter en de zwartwitten slaagden er nu beter in om de gelederen gesloten te houden. Het werd 2-5 door een treffer van Yentl Meyssen, die van afstand uithaalde. Vervolgens werd aan beide kanten flink doorgewisseld.

Gemert gaf nu relatief weinig weg, waardoor Almere er niet in slaagde om verder weg te lopen.

Een stevige nederlaag is vaak leerzamer dan een gemakkelijke zege, daar kan Gemert zich aan vasthouden. De ploeg vervolgt de voorbereiding zaterdagmiddag met een wedstrijd tegen UDI’19 in de strijd om de Peka Troef Trofee, de jaarlijkse ontmoeting op sportpark De Smelen in Odiliapeel.

Die wedstrijd begint om 17 uur.

GEMERT: Okonkwo, Migchels, Meyssen, Jacobs, Hanenberg; Van Gerven, Achten, Barten; Herman, Kemper, Van Diepen.
Ingevallen: Brugmans, Michels, De Winter, Van Zutphen, Vijverstra, Doumbouya.

Meer foto’s van onze clubfotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.