Acht nieuwe opponenten; meer duels op zaterdag

3 juli 2023

Komend seizoen krijgt Gemert 1 een flink aantal nieuwe tegenstanders tegenover zich. Met ingang van de nieuwe voetbaljaargang valt het onderscheid in de derde divisie tussen zaterdag en zondag weg; zaterdag- en zondagclubs worden gemixt en er wordt een geografische scheiding doorgevoerd.

Dat betekent dat de derde divisie B meer dan normaal een nieuw gezicht krijgt. Er zijn voor Gemert acht nieuwe opponenten, waaronder dus een flink aantal zaterdagclubs: SteDoCo (Hoornaar), Barendrecht, Sportlust’46 (Woerden), HSV Hoek en Kloetinge. Als zondagclubs komen AWC, TEC en sv Meerssen erbij.

Gemert 1 zal straks dus ook vaker gaan voetballen op zaterdag. Naar verwachting zullen de zwartwitten vijf thuiswedstrijden op zaterdagavond spelen, maar het definitieve programma, met daarin de details en de aanvangstijden, volgt binnenkort.

De indeling van de Derde Divisie B: Gemert, OJC Rosmalen, Blauw Geel’38, O.S.S.’20, Baronie, Groene Ster, Meerssen, SteDeCo, AWC, Barendrecht, Sportlust’46, Hoek, Kloetinge, Quick, TEC, TOGB, UNA en Unitas.