Overtuigende overwinning Gemert Vrouwen 1

13 oktober 2024

De competitie in de derde klasse is nog maar net onderweg, maar het Gemertse vrouwenvaandelteam zat al wel te smachten naar een overwinning. Na twee nederlagen in de eerste duels en de uitschakeling in de bekercompetitie, waren de dames er op gebrand om eindelijk eens de drie punten Gemert te houden. En dat lukte. In een mooie pot voetbal werd SHH Vrouwen 1 uit het Limburgse Herten met 3-0 aan de kant gezet.

De boodschap van hoofdcoach Jelle Roosjen aan de speelsters voorafgaand aan de wedstrijd was duidelijk: meer inzet en wil om te winnen was nodig om een goed resultaat te behalen. En de zwartwitten hebben dat meer dan prima opgepakt. Dat resulteerde ook na een minuut spelen al in de eerste goede kans voor de thuisploeg. De toon was gezet en ook de rest van de partij bleef Gemert Vrouwen 1 de boventoon voeren. De titelkandidaat van vorig jaar bleef wel aandringen, maar de Gemertse verdediging stond als een huis en het middenveld won vrijwel alle duels.

En dan blijft de voorhoede over om het harde werken ook in doelpunten uit te drukken. Na een kwartier spelen mocht Annelies vanaf elf meter succesvol aanleggen voor een, door haar zelf versierde pingel. Lynn verdubbelde de voorsprong nog in de blessuretijd van de eerste helft met een mooie diagonaal schot.

In de tweede helft werd het spel van beide teams wat matter, maar voor de Limburgse gasten leidde dit niet tot echte grote kansen. Zelfs een penalty voor SHH werd vakkundig door keepster Kaatje geweerd, waarna aan het eind van de partij Manon de genadeklap gaf en met een mooie boogbal over de groen-witte keepster de eindstand van 3-0 op het scorebord liet noteren.

Dinsdag 15 oktober meteen alweer een nieuwe kans om het puntentotaal op te schroeven als de inhaalwedstrijd tegen Haslou VR1 gespeeld zal worden. De wedstrijd start om 20.00 uur op sportpark Molenbroek.

Hopelijk ben je er bij om de dames aan te moedigen.