TOGB bezorgt Gemert eerste nederlaag

1 september 2024

Gemert heeft zondagmiddag op eigen veld de eerste nederlaag van het seizoen geleden. De zwartwitten die bij een overwinning de eerste plaats in de derde divisie B hadden veroverd gingen met 0-1 onderuit tegen TOGB.

Reinald Boeren had dezelfde 11 namen het veld ingestuurd als in de voorbije twee gewonnen duels. Gemert begon sterk en had pech dat een vroege openingsgoal geen genade vond in de ogen van het arbitrale duo.

TOGB antwoordde in de 12 minuut met een gevaarlijke kopbal die rakelings langs het doel van Stefan Tielemans ging. De gasten uit Berkel en Rodenrijs, traditioneel een lastige opponent voor Gemert, domineerden vervolgens de eerste helft zonder echt gevaarlijk te worden.

Gemert, dat een stuk minder voor de dag kwam dan in de voorbije twee wedstrijden, was zelfs het dichtst bij de openingstreffer voor rust. in de 21e minuut kwam Ed Craenen een teenlengte te kort om een scherpe voorzet van Dylan van Diepen binnen te werken.

Na rust veranderde het spelbeeld nauwelijks. Weer was het TOGB dat de toon zette. In de 52e minuut leek de ploeg de wedstrijd open te breken, maar schoot de paal Gemert te hulp. Nauwelijks drie minuten was het aan de andere kant bijna raak toen TOGB-doelman Moreno Zwarteveld al zijn talenten aan moest spreken om een enorme poeier van Erwin van den Broek onschadelijk te maken.

Het werd gaandeweg de tweede helft steeds duidelijker dat degene die zou weten te scoren wel eens spekkoper kon worden in deze wedstrijd. En waar het Gemert het in de eerste twee wedstrijden misschien wel een beetje mee zat, zat het nu tegen. In de 65e minuut mocht TOGB een corner nemen en de mee opgekomen verdediger Railey Martijn prikte raak, 0-1.

Gemert had nog 25 minuten om de achterstand ongedaan te maken. Maar de thuisclub kwam nog maar één keer in de buurt van de gelijkmaker. in de 73e minuut mocht Dylan van Diepen op de rand van het zestienmetergebied aanleggen, maar zijn goed gekomen vrije trap werd knap onschadelijk gemaakt door doelman Zwarteveld.

Onder aanvoering van de sterke doelman speelde TOGB de wedstrijd beheerst uit en vertrok met de volle winst van het warme sportpark Molenbroek.

Gemert zal deze tegenvaller snel achter zich moeten laten. Woensdagavond wacht immers alweer de bekerclash met Excelsior’31.

Gemert: Tielemans, Deben, Meyssen, Van Dijk, Van den Broek, Van Gerven (84. Vercoelen), Van Lieshout (68. Crommentuijn), Achten, Craenen (68. Michels), Kemper en Van Diepen ( 78e. Herman).