Gemert pakt volle pond tegen SteDoCo

17 augustus 2024

Gemert is het nieuwe seizoen uitstekend begonnen. De zwartwitten wonnen op eigen veld met 1-0 van titelkandidaat SteDoCo. Een benutte penalty van Dylan van Diepen 5 minuten voor rust was voldoende voor de eerste driepunter van het seizoen.

En zo bleek maar weer eens dat een kwakkelende voorbereiding niet altijd alles zegt. Op het moment dat het er echt om ging stond de ploeg van Reinald Boeren weer als een huis.

Gemert, waar de nieuwelingen Lex van Dijk (OJC Rosmalen), Ed Craenen (Nuenen) en de uit de jeugdopleiding van Willem II overgekomen Jay van Lieshout een basisplaats hadden gekregen, begon sterk en had binnen een kwartier zomaar op een 2-0 voorsprong kunnen staan.

In de 4e minuut kon Dylan van Diepen net niet bij een voorzet van Ralf Kemper komen en drie minuten later schoot Ralf Kemper na een messcherpe voorzet van Fabrizo Deben de bal tegen doelman Maarten de Fockert aan.

SteDoCo had het meeste balbezit, maar de beste kansen waren voor Gemert. Het was dan ook niet geheel onverdiend dat de zwartwitten 5 minuten voor rust op voorsprong kwamen.

Na een ongelukkige handsbal van Yannick Cortie restte scheidsrechter Stijn van Zullichem niks anders dan de bal op de stip te leggen. Dylan van Diepen ontfermde zich over de bal en klaarde het klusje vakkundig, 1-0.

Gelijk na de thee had Ralf Kemper het allemaal wat makkelijker kunnen maken voor Gemert, maar de anders zo trefzekere aanvalsleider kon tot tweemaal toe niet profiteren van onachtzaamheid achterin bij SteDoCo. Deze missers hadden Gemert duur kunnen komen staan want een paar minuten later ontsnapte de thuisploeg ternauwernood aan de gelijkmaker.

Geleidelijk aan draaide SteDoCo Gemert steeds meer de duimschroeven aan en de zwartwitten kwamen in het tweede gedeelte van de tweede helft dan ook behoorlijk onder druk te staan. De defensie, onder leiding van het sterke duo Lex van Dijk en Yentl Meyssen, gaf echter geen krimp.

Omdat Gemert het in de slotfase naliet om de wedstrijd definitief in het slot te gooien bleef het tot het laatste fluitsignaal bloedstollend spannend. Echter de zwartwitten gaven de zege en de eerste drie punten van het seizoen niet meer uit handen.

En dus kan Gemert zich met een goed gevoel op gaan maken voor de eerste uitwedstrijd van het seizoen. Volgende week zaterdag in Hendrik-Ido-Ambacht tegen ASWH.

Gemert: Tielemans, Deben, Van Dijk, Meyssen, Van den Broek (78. Vercoelen), Achten, Van Lieshout (67. Crommentuijn), Van Gerven, Craenen (88. Vroomans), Kemper (88. Michels) en Van Diepen.

Meer foto’s van de wedstrijd, gemaakt door Peter van Hout, vind je in het album op deze site.