Gemert opent zaterdag thuis tegen SteDoCo!

14 augustus 2024

Gemert begint zaterdagavond aan haar zesde seizoen in de derde divisie. De tegenstander is niet de minste. SteDoCo uit Hoornaar is een van de meest genoemde titelkandidaten.

SteDoCo was er afgelopen seizoen al dichtbij, maar zag Barendrecht er op de slotdag met de titel vandoor gaan. In de  play-offs was Harkemase Boys vervolgens een maatje te groot.

De ambities van de Zuid-Hollanders zijn onverminderd groot: de ploeg wil dolgraag de stap naar de 2e divisie maken. Dat moet de ploeg bewerkstelligen onder de vleugels van een nieuwe trainer, voormalig IJsselmeervogels-coach Gert Jan Karsten. Hij is de opvolger van Rick Adjei, die door Feyenoord werd aangetrokken om vervolgens direct als assistent-trainer van FC Dordrecht in de eerste divisie aan de slag te gaan.

De derde divisie is dit seizoen flink veranderd. Gemert treft in vergelijking met afgelopen seizoen acht nieuwe tegenstanders: ASWH, FC Lisse, FC ‘s-Gravenhage, Kozakken Boys, Goes, Rijnvogels, Smitshoek en VVSB. De verwachting is dat de klasse er sterker door is geworden. Onder de ‘nieuwelingen’ veel zaterdagclubs, met als gevolg dat Gemert 19 van de 34 wedstrijden op zaterdag zal afwerken. De club huldigt het standpunt dat het bij voorkeur op zondagmiddag speelt. Zo vaak als mogelijk. Alleen bij uitwedstrijden en thuisduels tegen clubs die om principiële gronden op zaterdag spelen heeft Gemert geen keuze.

Met wedstrijden tegen SteDoCo en volgende week ASWH – met overmacht kampioen in de vierde divisie B van vorig seizoen – beginnen de zwartwitten aan een uitdagende beginfase, met daarin op 4 september ook de bekerwedstrijd tegen Excelsior’31.

Gemert 1 heeft cijfermatig een matige voorbereiding achter de rug, met vijf nederlagen en slechts één zege, afgelopen zaterdag tegen Venray. Maar zo’n aanloop zegt doorgaans weinig. De supporters zijn razend benieuwd hoe de vernieuwde selectie zich zal presenteren nu het om het echie gaat. Vanuit de jeugd hebben Finn Bouw, Max Crommentuijn en Daan Hellings definitief de stap naar de selectie gemaakt. We kenden de jonge talenten al van afgelopen seizoen, toen ze alledrie hun debuut maakten. Van andere clubs kwamen Lex van Dijk (OJC), Ed Craenen (Nuenen) en Gijs Vercoelen (KFC Ezaart Sport, B.). Laatstgenoemde kent een ongelukkige start op sportpark Molenbroek. Hij liep een stevige elleboogblessure op na enkele minuten in de eerste oefenwedstrijd, tegen Helmond Sport. Inmiddels is hij op de weg terug.

Gemert gaat er alles aan doen om het seizoen met een of drie punten af te trappen en hoopt daarbij op de steun van de Gemertse aanhang. De wedstrijd op sportpark Molenbroek begint zaterdag om 18.00 uur. Graag tot dan!