Forse nederlaag in laatste oefenduel vv Gemert

13 augustus 2024

Een slechte generale is een goede……

Laten we daarop hopen, want in de laatste oefenwedstrijd van Gemert 1, dinsdagavond uit tegen vierdedivisionist Achilles Veen, liep het bepaald niet naar wens. De ploeg verloor met liefst 5-1.

Met name de eerste helft leverde veel huiswerk op voor de zwartwitten. Op een bijveld van sportpark De Hanen Weide – het hoofdveld in Veen was nog niet gereed – liep Gemert al snel achter de feiten aan. De ruststand was uiteindelijk 3-0 door doelpunten van Pim Goossens (2x) en Jochem Scheij.

Na rust zag het er iets beter uit bij Gemert. Ralf Kemper maakte er 3-1 van uit een voorzet van Max Crommentuijn. Maar de ploeg bleef verdedigend kwetsbaar en dat resulteerde in nog twee tegengoals, van Mauritsio Helstone en Willem Timmermans. Bij 5-1 mocht Ralf Kemper vanaf elf meter aanleggen voor de 5-2, maar zijn inzet ging over.

Gemert gaat zich nu opmaken voor de opening van de competitie, komende zaterdag tegen SteDoCo uit Hoornaar. De wedstrijd op sportpark Molenbroek begint om 18.00 uur.

Gemert: Tielemans (46. Okonkwo), Deben (63. Vroomans), Meyssen, Van Dijk, Van den Broek; Van Gerven (63. Hellings), Van Lieshout (46. Ben Rouba), Achten (46. Crommentuijn); Craenen (75. Van de Burgt), Kemper, Van Diepen.