Nederlaag Gemert bij Wittenhorst

27 juli 2024

De tweede oefenwedstrijd van Gemert 1 in de voorbereiding op het nieuwe seizoen leverde zaterdagochtend een nederlaag op. Uit bij Wittenhorst, uitkomend in de vierde divisie, werd het 3-1.

De zwartwitten waren nog verre van compleet in het Limburgse Horst. Liefst elf spelers waren voor trainer Reinald Boeren door vakanties en blessures niet beschikbaar, waardoor de jonge garde opnieuw alle kansen kreeg. Nieuwe aanwinst Lex van Dijk, overgekomen van OJC Rosmalen, maakte centraal achterin zijn officieuze debuut voor de zwartwitten.

Gemert kwam voor rust op achterstand door een van richting veranderd schot. Een beauty van Ed Craenen – een geplaatst afstandsschot in de kruising – betekende de 1-1. Nog voor rust herstelde Wittenhorst de marge.

Na de hervatting kwam er nog één goal bij, 3-1.

De volgende oefenwedstrijd is komende zaterdag, 3 augustus. Dan staat de traditionele voorbereidingswedstrijd tegen UDI’19 op het programma. RKSV Odiliapeel is opnieuw gastheer op sportpark De Smelen in Odiliapeel. Aanvang is 17 uur.

Gemert: Tielemans (45. Okonkwo); Van de Burgt (70. Brugmans), Meyssen, Van Dijk, Van den Broek (70. De Winter); Van Gerven, Van Hout (45. Van Lieshout), Vijverstra (46. Vroomans), Herman (46. Kourouma), Craenen, Van Diepen.