Gemert versterkt zich met Gijs Vercoelen

5 juni 2024

De selectie van vv Gemert wordt met ingang van het nieuwe seizoen versterkt met Gijs Vercoelen. De 22-jarige centrale verdediger woont in Son en Breugel en kwam het laatste half jaar uit voor het Belgische KFC Ezaart Sport uit Mol.

Met Gijs Vercoelen komt een speler naar sportpark Molenbroek die veruit het grootste deel van zijn jeugdopleiding bij betaald voetbalclubs doormaakte. Hij begon met voetballen bij SBC in zijn woonplaats Son en Breugel, maar werd al snel opgemerkt door scouts. Als E-spelertje maakte hij de overstap naar FC Eindhoven. Toen daar de opleiding stopte, werd hij ingelijfd door de gecombineerde voetbalschool van Helmond Sport en VVV-Venlo.

Toen die opleiding vervolgens ophield te bestaan, begon FC Eindhoven juist weer met het opstarten ervan. Gijs ging spelen in de O17. Hij speelde bij de blauwwitte eerstedivisionist tot afgelopen winter. Vanuit het O21-elftal koos hij voor een verhuizing naar Ezaart Sport, dat uitkomt in de Tweede Provinciale in Belgie.

De interesse van Gemert was van recente datum en viel direct in goede aarde. ,,Na het onverwachte afzeggen van Luuk Veeneman hebben we snel doorgeschakeld en hebben al onze contacten aangeboord”, zegt Anthony Geurts namens de Technische Commissie. ,,Thijs Fonken (voormalig speler van Gemert 1, red) is assistent-trainer van FC Eindhoven O21 en kent Gijs goed. Zo is het snel gegaan. We zijn erg blij met Gijs.”

Dat gevoel is wederzijds. ,,De belangstelling kwam inderdaad onverwachts, maar ik had er direct een goed gevoel bij”, zegt Gijs. ,,Voor mij is dit een mooi avontuur. Ik hoop straks nog een keer een stap te maken en dan is Gemert een perfecte club.”

Gijs komt ook uit in het zaalvoetbalteam van FC Eindhoven, dat uitkomt op het hoogste niveau in Nederland. Dat kon hij combineren toen hij in Mol speelde, maar niet meer nu hij naar Gemert komt. ,,Ik heb altijd gezegd dat veldvoetbal prioriteit heeft. Als ik het kan combineren, is dat mooi. Als dat niet kan, dan kies ik voor het veldvoetbal. Daar wil ik het maximale uithalen. Dus volgend seizoen volledige focus op vv Gemert.”