Zaterdagavond: laatste thuiswedstrijd van Gemert

15 mei 2024

Voor Gemert 1 staat alweer de voorlaatste speelronde en de laatste thuiswedstrijd op het programma. Zaterdagavond is GVV Unitas de opponent op sportpark Molenbroek. Beide ploegen hebben nog veel om voor te knokken. Alle reden dus om zaterdagavond vrij te houden voor een boeiend ‘avondje-Gimmert’!

Traditioneel staat het laatste thuisduel ook in het teken van vertrekkende spelers en stafleden. Voorafgaand aan het eerste fluitsignaal worden vier spelers uitgezwaaid: Safa Kizir, Ruud Hanenberg, Jorn Migchels en Mike van Zutphen. Zij keren volgend seizoen niet meer terug in het zwartwit. Zoals bekend nemen ook Kees Brugmans, Bram Jacobs, assistent-trainer Tjapko Teuben en teammanager Rob Vaessen afscheid, maar voor dit viertal wordt gezien hun jarenlange staat van dienst bij vv Gemert een speciale afscheidswedstrijd georganiseerd op 31 mei.

Gemert deed vorige week tegen het al gedegradeerde Baronie wat het moest doen. De ploeg speelde niet haar beste wedstrijd, maar kwam wel met de volle winst terug uit Breda (3-4). De overwinning zorgde er voor dat de zwartwitten met nog twee duels voor de boeg nog altijd meedoen in de strijd om de derde periodetitel. Blauw Geel’38 gaat daarin stevig aan kop, op drie punten gevolgd door Quick en Gemert. De opdracht van Gemert voor zaterdag is dan ook eenvoudig: winnen. Vervolgens moet het afwachten wat de uitslagen zijn van Blauw-Geel – TEC én Quick -UNA.

In de laatste twee speelronden worden alle wedstrijden in de derde divisie op zaterdagavond 18.00 uur gespeeld.

Voor Unitas zijn de belangen zaterdagavond zo mogelijk nog groter. De Zuid-Hollanders vechten voor lijfsbehoud. Het is onderin nog ongemeen spannend. Baronie is een zekere degradant; daarboven kan nog vanalles gebeuren.

Afgelopen weekend deed Unitas goede zaken door op eigen veld met 4-2 te winnen van OJC. Met dit resultaat deed de ploeg van trainer Hans de Jong de 17e plaats, die aan het eind van het seizoen rechtstreekse degradatie betekent, over aan Groene Ster, dat evenveel punten heeft maar een minder doelsaldo.

Zowel Gemert als Unitas kan dus zaterdag alleen tevreden zijn met drie punten. Dat belooft veel. Als trouwe volger van Gemert 1 wil je zo’n wedstrijd bijwonen. Om de ploeg te steunen én om de vertrekkers uit te zwaaien.

Dus graag tot zaterdag. Aftrap om 18.00 uur.

Stand derde periode:

1. Blauw Geel’38 9-22 (+10)
  2. SteDoCo 9-19 (winnaar 1e periode)
  3. Quick 9-19 (+8)
  4. Gemert 9-19 (+5)