Stevige nederlaag Gemert Vrouwen 1: 2-6

12 mei 2024

In een echte zes-puntenwedstrijd heeft Vrouwen 1 van Gemert helaas het onderspit moeten delven. De zwartwitten waren niet bij machte om het naaste concurrent Vorstenbossche Boys VR1 moeilijk te maken: 2-6.

Het was de voorlaatste wedstrijd in de competitie en bij een overwinning zouden de Gemertse dames langszij komen, maar bij een nederlaag was de vijfde plek buiten bereik. Een echte zes-puntenwedstrijd dus. En het begin was meer dan prima.

Na enkele minuten was het eerste doelpunt voor de thuisploeg al een feit. Maxime was, na wat heen en weer gekluts, het meest alert bij een Gemertse corner en joeg de bal strak en hard het doel in: 1-0.

Daarna leek het warme weer de Gemertse dames parten te spelen en kreeg Vorstenbosch meer grip op de wedstrijd. Na een klein kwartiertje was de gelijkmaker daar. Dit bleek de geelzwarte gasten vleugels te geven en dit kwam ook tot uiting in de doelpunten. Elke kans werd door de gasten effectief afgemaakt en zo stond er bij rust een 1-5 stand op het scorebord. Het was aan keepster Kaatje (foto) te danken dat de score niet hoger was.

Na rust was er iets meer controle in het spel van de zwartwitten en kon na 10 minuten spelen in de tweede helft een tweede treffer genoteerd worden door een mooie vrije trap van Manon, die rechtstreeks in het doel van Vorstenbosch belandde. Dit bleek echter niet het sein voor een tegenoffensief.

Wederom door goed keeperswerk bleef de schade verder beperkt bij één extra tegendoelpunt. Waar Gemert er helaas geen meer tegenover kon zetten. Door deze 2-6 nederlaag is plek vijf uit zicht, maar kan plek zes zo goed als zeker veiliggesteld worden.

Op 2e Pinksterdag gaan de Gemertse vrouwen op bezoek bij de kampioen van de 3e klasse, vv Geldrop VR1. Hopelijk kunnen daar in de laatste competitiewedstrijd nog wat punten behaald worden, waardoor het seizoen met een mooie plek in de middenmoot beëindigd kan worden.

Aanvang is al om 10.00 uur op sportpark De Kievit in Geldrop, dus vroeg uit de veren om de Gemertse dames aan te moedigen.