Gemert voor eigen publiek tegen O.S.S.’20

1 mei 2024

Na een vrij weekend maakt Gemert 1 zich op voor de laatste serie van vier competitiewedstrijden. Onze zwartwitten spelen de komende weken nog tegen achtereenvolgens O.S.S.’20 (zondag, thuis), Baronie (zondag 12 mei, uit), GVV Unitas (zaterdag 18 mei, thuis) en Groene Ster (zaterdag 25 mei, uit). In de laatste twee speelronden spelen alle teams verplicht op zaterdag om 18 uur om zo competitievervalsing tegen te gaan.

De bittere 3-0 nederlaag van onze mannen tegen Hoek twee weken geleden maakte een einde aan de mooie serie waarmee de ploeg bezig was. Het verlies betekende ook dat de equipe van Reinald Boeren een pas op de plaats maakte in de strijd om de derde periode.

De verschillen in de stand van die laatste periodetitel zijn klein, maar gezien het aantal kandidaten dat met betere papieren nog boven Gemert staat, zijn de kansen voor de zwartwitten zo goed als opgedroogd. Meerssen en Blauw Geel’38 leiden de dans om het resterende playoff-ticket. Blauw Geel won dinsdag de inhaalwedstrijd tegen AWC met 0-1 en staat nu ook op een perspectiefvolle derde plaats op de reguliere ranglijst.

Onze opponent van zondag, O.S.S.’20, maakte in januari van dit jaar bekend dat het volgend seizoen geen zondagteam in zal schrijven in de derde divisie B en zich prestatief volledig gaat richten op de zaterdagtak. Dat verstrekkende besluit leidde in eerste instantie niet tot een ineenstorting, zoals een beetje gevreesd werd. De ploeg bleef zijn puntjes pakken. Sinds begin maart gaat het allengs moeizamer. De manschappen van trainer Stefan Muller behaalden uit de laatste zeven wedstrijden geen punten meer.

Het wordt dus zondag hoe dan ook een wedstrijd met een bijzonder tintje.  We nemen afscheid van een ploeg waarmee we de laatste jaren menig leuke derby hebben uitgevochten. Zo ook nog op 26 november van het vorig jaar, toen Gemert in Oss tweemaal een achterstand wist goed te maken, het laatste half uur zelfs tegen 9 man kwam te staan, maar uiteindelijk genoegen moest nemen met een punt, 2-2

De wedstrijd Gemert-O.S.S.’20 wordt zondag op het gebruikelijke tijdstip van 14.00 uur in gang gefloten. Vooraf is de kampioenswedstrijd van PSV natuurlijk te zien in onze kantine.

Graag tot dan!