Vrouwen 1 verliest in Maastricht

4 maart 2024

Het is de vrouwen van Gemert niet gelukt om een drukke week af te sluiten met drie punten. Nadat vorige week zondag de overwinning nog aan De Valk gelaten moest worden en afgelopen dinsdag door hard werken een punt werd behaald in Vorstenbosch, bleek het Gemertse team afgelopen zondag in Maastricht niet bij machte om de zware week met een overwinning af te sluiten. Het studententeam DBSV Vrouwen 1 stond na 90 minuten met een 4-3 uitslag aan de goede kant van de streep.

Het was een zware week voor het vrouwen vaandelteam van vv Gemert. En dit was ook wel terug te zien in de wedstrijd in Maastricht tegen DBSV Vrouwen 1. De Gemertse dames begonnen slap aan de wedstrijd en dat resulteerde ook al snel in een tegentreffer voor de zwartwitten. Al na 7 minuten moest keepster Kaatje de bal uit het net halen.

Pas na een minuut of 20 kwamen de gasten uit Gemert weer wat in de wedstrijd en werd er wat zorgvuldiger gespeeld. Toch kon de internationale thuisploeg de stand na een klein half uur verdubbelen. Onnodig balverlies zorgde voor een vrije doorgang voor de Maastrichtse voorhoede.

De Gemertse dames hebben al vaker laten zien dat ze ondanks een achterstand de moed niet opgeven, want al een paar minuten na de 2-0 werd door Lynn de aansluitingstreffer in het Limburgse doel gewerkt. Met deze stand werd ook de kleedkamer opgezocht en kort na de hervatting werd het evenwicht teruggebracht door Maxime, die de bal voor de voeten kreeg na een corner van Lynn.

Toch kwam Gemert weer op achterstand na een wel heel gemakkelijk gegeven penalty door de Franse scheidsrechter. Maar ook nu bleken de zwartwitten weerbaar en na ruim een half uur spelen werd de stand gelijkgetrokken. Een door Lynn perfect genomen vrije trap op de hoek van de zestien, zeilde schitterend de verre hoek in; 3-3 en de wedstrijd was weer open.

Helaas voor de Gemertse dames bleef DBSV ook werken aan een overwinning en die kregen ze uiteindelijk ook. In het laatste kwartier voerden de Gemertse vrouwen de druk op het Maastrichtse doel flink op, maar verder dan 2 ballen op de lat kwam het jammer genoeg niet.

Nu een weekje rust om even bij te tanken en voor te bereiden op de wedstrijd op 17 maart in en tegen Hapert. Aanvang 10:00 uur op sportpark De Lemelvelden. Tot dan!