Gemert over de knie bij Hoek

18 november 2023

Gemert is zaterdagavond fors onderuit gegaan tegen hsv Hoek. De zwartwitten verloren op eigen veld afgetekend. Het werd 0-4.

Die afloop behoefde na afloop weinig discussie. Hoek was (veel) beter en nam dikverdiend de drie punten mee naar Zeeland. Gemert kon slechts berusten.

Gemert startte zonder de geschorste Yentl Meyssen. Wout Barten kreeg een basisplaats toebedeeld op de nummer tien-positie.

De eerste helft was er vanuit Gemert bezien een om snel te vergeten. De vaardige Zeeuwen waren in alle facetten van het spel beter en eigenlijk viel de schade bij rust nog mee. Het enige doelpunt, dat zich al een paar keer had aangediend, viel in de 36e minuut. Topscorer van de derde divisie B, Steve Schalkwijk, kreeg een nieuw kruisje achter zijn naam; 0-1.

Hoek speelde een dijk van een wedstrijd, met veel beweging en diepgang. Gemert had er geen antwoord op. De Gemertse dreiging was dan ook zeer bescheiden. Een krachteloos schot van Eon Herman en een kopbal net naast van Wout Barten, op slag van rust, meer potten kon de thuisploeg in de Molenbroekse regen niet breken.

Nu heeft Gemert zich in de laatste weken vaker na rust opgericht, zoals recent bij Blauw Geel. Daar was het halverwege op hopen en warempel: in zekere zin gebeurde het opnieuw. De zwartwitten lieten een ander gezicht zien en dat deed de Hoekse voetbalmachine, zo soepel draaiend voor rust, plots haperen.

Gemert voelde dat het kon en kreeg nu ook uitgespeelde kansen. Of in ieder geval 1, in de 54e minuut. Een prachtaanval over meerdere schijven bracht uiteindelijk Wout Barten in stelling. Hij kon de bal net niet meer genoeg snelheid meegeven, waardoor de keeper redding kon brengen.

In de daaropvolgende seconden probeerde Wout Barten het nog twee keer. Met een inzet bij de eerste paal en met een kopbal. Deze twee kansen waren minder groot, maar toch; de ploeg leefde op, het thuispubliek ook.

De goede fase duurde tot de 70e minuut. Op dat moment maakte Jelco Schamp er 0-2 van en die treffer doofde het Gemertse vuurtje abrupt. In de slotfase liep Hoek verder weg. De Schwung van voor rust was weer helemaal terug en dat vertaalde zich in nog twee treffers, van Schalkwijk en Impens.

Slechts 25 redelijke tot goede minuten; het was voor Gemert natuurlijk veel te weinig om aanspraak te maken op een resultaat. Gemert ging er hard af tegen een betere opponent en gaat zich nu richten op de uitwedstrijd tegen O.S.S.’20 op zondag 26 november.

GEMERT: Tielemans; Deben, Brugmans (82. Hanenberg), Jacobs, Van den Broek (82. Van Diepen); Van Gerven, Barten, Achten (64. Ben Rouba); Michels (64. Kizir), Kemper, Herman.

Meer wedstrijdfoto’s van onze clubfotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.