Hapert doorbreekt zegereeks Gemert Vrouwen 1

30 oktober 2023

Het is het eerste vrouwenteam van vv Gemert zondag niet gelukt om de derde overwinning te behalen in het debuutjaar in de derde klasse. De tegenstander, het tweede vrouwenteam uit Hapert, mocht na een vrij platte wedstrijd met de drie punten naar huis keren.

De roodblauwe dames uit Hapert begonnen aan de wedstrijd met een overwinning en een nederlaag in de derde klasse, terwijl de Gemertse dames al twee keer aan de goede kant van de streep stonden. Het kon dus wel eens een mooie partij gaan worden. Of het lag aan het verzetten van de klok, of dat het team van coach Jelle Roosjen twee weekeinden geen programma had gehad, we zullen het nooit weten; maar dat het een beetje matte wedstrijd was, konden de toeschouwers langs de kant wel beamen.

De gasten uit Hapert lieten zien dat ze goed konden voetballen en bleven de bal rustig rondspelen, waarbij de zwartwitten vaak ongeduldig en ietwat slordig met het balbezit omgingen. Na een kleine 10 minuten profiteerden de Hapertse speelsters van een van de spaarzame foutjes in de Gemertse verdediging, die verder zoals gewoonlijk weer als een huis stond; 0-1.

Deze kleine voorsprong kwam voor de rust niet meer in gevaar, op een kleine kans voor aanvoerster Annelies na. Dus moesten de Gemertse dames na het bezoek aan de kleedkamer een tandje bijschakelen. Dit gebeurde echter maar sporadisch en hoewel de druk op het Hapertse doel toenam, konden de gasten toch de 0-1 overwinning vasthouden en zo met de drie punten naar Hapert terugkeren.

Volgende week weer een kans voor de zwartwitten. Dan wordt er op sportpark ‘de Hondsheuvels’ in Eindhoven om 12.00 uur aangetreden tegen Pusphaira Vrouwen 1.

Fotobijschrift:
De hoekschoppen leverden tegen Hapert het meeste gevaar op.