Gemert O23 boekt ruime zege op UNA

15 oktober 2023
In de enige derby van de eerste seizoenshelft heeft Gemert O23 zaterdagavond afgerekend met de leeftijdsgenoten van UNA. De zwartwitten wonnen op eigen veld met liefst 5-1.

Gemert domineerde eigenlijk de hele wedstrijd. Al binnen 5 minuten creëerde de ploeg de eerste kans. Via Wout Barten kwam de bal bij Daan Braat terecht, maar diens schot ging over.

Gemert bleef daarna druk houden op het doel van de Veldhovenaren, won veruit de meeste duels en werd na 13 minuten beloond. Max Crommentuijn draaide weg bij enkele tegenstanders en kon de dieplopende Wout Barten bereiken. Op knappe wijze schoot Wout de bal binnen (1-0).

Nog voor rust ging Gemert op zoek naar meer treffers, met resultaat. In de 35e minuut kreeg Daan Braat de bal van Mahad Abdi, toverde zichzelf langs twee tegenstanders en schoot hoog in het doel binnen: 2-0.

Tien minuten later was het wederom Daan Braat, die nog voor rust de 3-0 kon maken. Een vrije trap van Davlin de Winter werd nog gekeerd, maar de afvallende bal werd door Daan alsnog gepromoveerd tot doelpunt.

UNA zette daar in de eerste helft weinig tegenover.

Na rust ging Gemert vrolijk door en dat leidde al snel tot de 4-0. Na goed doorzetten werd Mahad onreglementair van scoren afgehouden, de penalty werd door Wout benut.

Binnen het uur stond zelfs de 5-0 al op het bord. Wederom Wout Barten kopte een rebound binnen.

UNA redde in de 70e minuut de eer: 5-1.

Komende week is er geen programma, daarna volgt voor Gemert O23 de uitwedstrijd naar Argon uit Mijdrecht.