Vrouwen 1 wint ook tweede duel

8 oktober 2023

Na de winst vorige week tegen De Valk kon Vrouwen 1 van vv Gemert ook in de eerste thuiswedstrijd van de competitie drie punten bijschrijven. Tegenstander DBSV VR1 uit Maastricht werd met een 3-1 nederlaag naar huis gestuurd. De zwartwitten staan nu aan kop van de ranglijst.

Met een goedgevulde bank begonnen de Gemertse dames zondag aan de wedstrijd tegen het studententeam uit Maastricht. Doordat er veel Engelssprekende speelsters in het Limburgse team zitten, duurde het even voor de scheidsrechter alle regels duidelijk had uitgelegd.

Maar toen de wedstrijd eenmaal was begonnen, ging de thuisploeg vol goede moed van start. Dit resulteerde al snel in wat kleine kansjes voor de zwartwitten, maar pas na een klein kwartiertje lag de eerste bal in het net. Uit een scrimmage na een corner bleef Annelies het meest rustig. Ze schoof de bal beheerst binnen.

Niet lang daarna lag de 2-0 in de touwen. Weer Annelies scoorde, dit keer op aangeven van Lynn. Daarna kregen de zwartwitten nog een aantal kansen, maar voor rust werd er niet meer gescoord.

Na de theepauze zochten de gasten vol goede moed de aanval, maar keepster Kaatje kon zonder al te veel moeite haar doel schoonhouden.

Na ruim een kwartier spelen in de tweede helft werd de wedstrijd beslist door opnieuw een doelpunt van Annelies, die de bal, na een goede actie van Lynn op rechts, eenvoudig kon binnentikken en zo haar hattrick vervolmaken.

De winst was binnen maar kreeg aan het eind nog nare bijsmaak. Middenvelder Imke raakte 10 minuten voor tijd, op het oog zwaar, geblesseerd en moest per brancard van het veld af gedragen worden. Tot overmaat van ramp scoorde DBSV ook nog een keer, maar de Gemertse winst werd niet meer uit handen gegeven.

In de komende twee weken zijn geen wedstrijden geprogrammeerd voor Vrouwen 1. De eerstvolgende partij is op zondag 29 oktober om 12.30 uur thuis tegen Hapert VR1. Tot dan!