Gemert zondag uit tegen Quick

27 september 2023

Voor de 7e competitiewedstrijd van het seizoen reist Gemert 1 zondag af naar Den Haag. Op sportpark Nieuw Hanenburg treft de ploeg HV & CV Quick.

Quick is opgericht in 1896 en is een van de oudste voetbalverenigingen van Nederland. Naast een voetbaltak kent de vereniging ook een cricketafdeling.

De Haantjes. zoals de bijnaam van de club luidt, begonnen met slechts één zege in de eerste 5 wedstrijden moeizaam aan hun zesde seizoen in de derde divisie. Maar de equipe van Paul van der Zwaan lijkt het goede spoor echter alweer te hebben gevonden, want afgelopen weekend boekte Quick een knappe 1-4 zege bij OJC Rosmalen.

Gemert is dus gewaarschuwd, maar zal desondanks met een goed gevoel de bus instappen zondag. De bekeruitschakeling tegen SJC was uiteraard een lelijke streep door de rekening, maar twee dagen rechtte de ploeg de rug en liet het zien dat het met de vechtlust en veerkracht wel goed zit dit seizoen. Op basis van een uitstekende tweede helft bogen de zwartwitten tegen het sterke Sportlust’46 een 0-1 achterstand om in een 2-1 zege.

Door deze drie punten steeg Gemert naar de met TOGB gedeelde tweede plaats. De verschillen op de ranglijst zijn echter heel klein. Om deze mooie klassering vast te houden zal Gemert ook in Den Haag weer een resultaat moeten halen.

Het duel op sportpark Nieuw Hanenburg begint om 14.00 uur.

Graag tot in Den Haag. Voor de thuisblijvers: volgt het twitteraccount van de club om de ontwikkelingen in de hofstad te volgen.