Gemert O23 wint eerste competitieduel

5 september 2023

Gemert O23 speelde afgelopen weekend de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen in de eerste divisie. De beloften van de zwartwitten boekten meteen een overtuigende zege. SV Houten werd met 1-5 teruggewezen.

Na een matig begin kwam de ploeg van Mats Raijmakers en Gert-Jan van den Eijnden op een 1-0 achterstand, maar de schade werd snel gerepareerd. De defensie van Houten verslikte zich en na een goede pass van Cas van Asseldonk kon Mahad Abdi de 1-1 maken. Enkele minuten later leek de 1-2 op het scorebord te komen, maar de goal van Thomas Toenders werd afgekeurd vanwege buitenspel.

Het bleek uitstel van executie voor de thuisploeg, want dezelfde Thomas Toenders lobde vijf minuten later alsnog de 1-2 binnen, op aangeven van Jorn Migchels.

Na rust kwam Gemert nog beter in de wedstrijd. Bas van Schijndel scoorde van 25 meter, een fantastische goal. Daarna liepen de zwartwitten, opnieuw via Thomas Toenders, uit naar 1-4 (assist Sidi Kourouma). Het slotakkoord was 5 minuten voor het laatste fluitsignaal van Mitchell Rutjens.

Een prima begin dus voor de beloften. Komende zaterdag speelt O23 de eerste competitiewedstrijd op eigen veld. Tegenstander is dan BVV Barendrecht. Aanvang 16.30 uur.