Mededeling: probleem veldbezetting door renovatie veld 3

17 augustus 2023

Beste leden,

Waarschijnlijk is het de meesten van jullie al opgevallen dat aan het einde van afgelopen seizoen veld 3 een grondige renovatie heeft ondergaan.

Nu is de kwaliteit van dat veld nog dusdanig, dat er de komende maanden helaas geen gebruik van gemaakt kan worden. Dit geldt voor zowel trainingen als wedstrijden. Extra zuur ook, omdat veld 3 voorzien is van verlichting. Dit in tegenstelling van veld 2 en 4.

Voor wat betreft de trainingen gaan we zolang het kan gebruik maken van veld 2 en veld 4. Dit zijn wedstrijdvelden, maar zo lang de weersomstandigheden het toelaten, worden daar trainingen ingedeeld.

Bij slecht weer gaan we echter geen enkel risico nemen. Dan kunnen de daar geplande trainingen worden afgelast, ook al is de staat van deze velden goed.

Tevens zullen we trainingen gaan plannen op veld 7 en 8 (ook wel voorheen De Tip genoemd). Niet ideaal, maar daar is wel verlichting.

Na de herfstvakantie kunnen we de gehele week gebruik maken van veld 5 (veld bij GHSV), waar we nu alleen op maandag en dinsdag na 20.00 uur terecht kunnen.

Het kan dus voorkomen dat we tijdelijk genoodzaakt zijn een aantal trainingen van teams te moeten reduceren.

Aangaande de wedstrijden verandert er ook een en ander. Veld 3 wordt normaal gesproken als warmloopveld gebruikt en als wedstrijdveld op zaterdagmiddag, zodra het donker wordt. Nu zal er met de speelschema’s geschoven moeten worden, zodat alle teams op hun wedstrijdveld kunnen warmlopen. Het kan dus ook betekenen dat wedstrijden nog om bijvoorbeeld 16.00 uur of later moeten aanvangen, mede omdat we maar twee verlichte velden ter beschikking hebben.

We vinden de situatie erg vervelend en hopen dat er op korte termijn een oplossing voorhanden zal zijn. Tot dat moment vragen we om jullie begrip en flexibiliteit. Bij voorbaat dank daarvoor.

Bestuur vv Gemert