Dylan van Diepen terug bij Gemert!

18 juli 2023

De Technische Commissie van vv Gemert had dinsdagavond verrassend en heel goed nieuws; Dylan van Diepen keert terug bij de zwartwitten! De 19-jarige aanvaller komt over van Helmond Sport en heeft op sportpark Molenbroek een contract voor twee jaar getekend.

Dylan is zoals bekend een product van de eigen opleiding. Zijn komeetachtige ontwikkeling in de jeugd en het eerste elftal van de zwartwitten werd al snel opgemerkt door de profclubs en Helmond Sport sloeg vorig jaar direct toe.

De vleugelflitser tekende een overeenkomst van twee seizoenen in Helmond, maar werd direct teruggeworpen door een knieblessure. Tot twee keer toe moest hij geopereerd worden aan de meniscus van de rechterknie, waardoor het eerste seizoen bijna volledig in het water viel. ,,In januari werd ik er voor de tweede keer aan geholpen en sindsdien gaat het goed. De fysio’s bij Helmond Sport hebben me goed geholpen om weer terug te komen.”

Hij is nu helemaal fit en draaide de hele voorbereiding mee met de eerstedivisionist. Maar de perspectieven op veel speeltijd waren niet al te best. ,,Alle posities in het elftal zijn dubbel bezet”, vertelt Dylan. ,,Komende vanuit zo’n blessure is het dan lastig. Voor mij is het nu belangrijk dat ik veel ga spelen.  In goed overleg hebben we daarom besloten dat het beter is om het contract te ontbinden en terug te keren bij Gemert.”

De Technische Commissie heeft de situatie van Dylan continu nauwlettend gevolgd. Sinds afgelopen weekend is het plots snel gegaan, vertelt Anthony Geurts. ,,We hebben altijd goede contacten met Helmond Sport en ook met Dylans begeleider Anton Janssen (ex-trainer van Gemert, red.). Zaterdag is alles in een stroomversnelling geraakt. We zijn ontzettend blij dat hij terugkomt. Dylan is een jongen van de club en voor onze selectie natuurlijk een echte versterking.”

Dinsdagavond trainde Dylan al meteen mee met de selectie van Reinald Boeren. De snelle en behendige aanvaller kijkt ernaar uit om weer aan de slag te gaan op sportpark Molenbroek. ,,Dit is natuurlijk een vertrouwde omgeving voor mij. En vertrouwen heb ik nodig om straks weer te laten zien wat ik in mijn mars heb. Ik heb er ontzettend veel zin om hier weer veel wedstrijden te gaan spelen.”

Dylan van Diepen (r) en Anthony Geurts tekenen de tweejarige verbintenis, dinsdagavond op sportpark Molenbroek.