Zondag kraker in Zeelst: UNA-Gemert

10 februari 2022

Gemert 1 beleefde afgelopen weekend een prima herstart van de competitie. Na de zege op ADO’20 hebben de zwartwitten de tweede plaats in de derde divisie in handen, op 5 punten afstand van koploper OFC. Aanstaande zondag kan die marge teruggebracht worden tot 2 punten. Als de ploeg tenminste weet te winnen bij nummer 4 UNA.

UNA en Gemert zijn natuurlijk goede bekenden van elkaar. De club, afkomstig uit Zeelst, het oorspronkelijke kerkdorp in de gemeente Veldhoven, geldt als een van de toonaangevende voetbalverenigingen in de regio. De geelzwarten zijn ook al jarenlang terug te vinden in de hoogste regionen van de derde divisie en zelfs één jaar – seizoen 2016-2017 –  in de tweede divisie. Een pittige opgave dus voor onze zwartwitten.

UNA kwam voor het laatst in competitieverband in actie op 14 november van het vorige jaar, toen in Oostzaan met 2-0 werd verloren van koploper OFC. De huidige nummer 4 heeft echter niet stil gezeten de laatste tijd. Teneinde goed voorbereid aan de herstart te verschijnen speelde UNA de afgelopen weken oefenwedstrijden tegen Nuenen, Brabantia en derdedivisionist SteDoCo.

UNA en Gemert kwamen elkaar in het verleden vaak tegen en de duels tussen stonden altijd in het teken van wederzijds respect en een gezonde sportieve rivaliteit. Er zal UNA dan ook veel aan gelegen zijn om voor eigen publiek het tweede gedeelte van de competitie goed te beginnen, maar ook om uitgerekend Gemert de eerste nederlaag van het seizoen toe te brengen.

De zwartwitten zullen echter vol vertrouwen afreizen naar Veldhoven. De mannen van Reinald Boeren zijn aan een prima seizoen bezig en zijn uitermate lastig te verslaan. Gemert hervatte de competitie vorige week met de op voorhand moeilijke uitwedstrijd tegen ADO’20. Gemert boekte een ruime zege, 2-5. De ploeg trok hiermee de goede lijn van de eerste competitiehelft meteen door.

De ploeg wil die overwinning een goed vervolg geven in Veldhoven en kan uw steun hierbij uiteraard goed gebruiken. Wij nodigen u dan ook van harte uit om het duel bij te wonen. Graag tot zondag om 14.30 uur op sportpark Zeelst in Veldhoven.